شناسه خبر:44425
1400/5/20 09:34:09
چهره سرخ و سیاه کرونا در لرستان؛

وقتی برای بیمار با درگیری ریوی هم جا نیست!

سپهرغرب، گروه خبر: این‌روزها لرستان شاهد چهره سرخ و سیاه کرونا است، ردِ بیماران تا راهروها و محوطه بیمارستان‌ها هم کشیده شده و برای مبتلاهای با درگیری بالای ریوی هم جا به‌سختی پیدا می‌شود.

شیوع بیماری کرونا در لرستان در وضعیت بسیار بغرنجی قرار گرفته است، میزان ابتلا و فوتی کرونا در بالاترین سطح خود بوده، به‌طوری که تعداد فوتی‌های کرونا به پنج تا 6 نفر در روز و همچنین افراد مبتلا به بالای یک‌هزار نفر رسیده است.

بر اساس گفته مسئولان و متولیان دانشگاه علوم پزشکی لرستان ظرفیت بیمارستان‌های مرکز استان و برخی شهرستان‌ها برای پذیرش بیمار تکمیل شده و دیگر جا برای بستری و نگهداری بیمار وجود ندارد.

   ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شد

قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در لرستان، اظهار کرد: هم‌اکنون حدود یک‌هزار و 100 بیمار کرونایی بستری در کل استان داریم.

علی فرهادی عنوان کرد: 400 بیمار سرپایی در استان داریم که زیر 6 ساعت به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و داروی خود را دریافت می‌کنند و برمی‌گردند.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر اینکه ظرفیت بیمارستان‌های مرکز استان و برخی شهرستان‌ها تکمیل شده است، افزود: تمام بیمارستان‌ها و حتی بیمارستان‌های خصوصی و ارتش را پای کار آورده‌ایم که بتوانیم کاور کنیم.

   جا برای بیمار با 86 درصد درگیری ریه هم نداریم

فرهادی تأکید کرد: اگر وضعیت به همین گونه بخواهد ادامه پیدا کند، قطعاً با بحران مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر در بدترین وضعیت به‌لحاظ میزان شیوع کرونا در استان هستیم، گفت: با وجود هشدارهایی که طی هفته‌ها به مردم می‌دهیم، این وضعیتی است که می‌بینید.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تمام بیمارستان‌های مرکز استان و حتی اورژانس‌ها از بیمار تکمیل شده است، افزود: اکنون بیمار با 86 درصد درگیری ریه و اکسیژن 80 درصد داریم که تخت برای بستری او نداریم.

   با ادامه این روند جا برای بیماران در محوطه بیمارستان‌ها نخواهیم داشت

فرهادی بیان کرد: این درحالی بوده که متأسفانه مراسم‌ها درحال برگزاری است، تجمعات و دورهمی‌ها هم هست.

وی گفت: ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده و نمی‌دانیم واقعاً باید چه کاری انجام دهیم.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر اینکه اکنون میزان شیوع و سرایت کرونا در استان بسیار بالا است، ادامه داد: اگر مردم رعایت نکنند، ما ظرف دو تا سه روز آینده در محوطه بیمارستان هم برای بیماران جا نخواهیم داشت.

   راهرو بیمارستان پُر است

رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد نیز در این رابطه اظهار کرد: در این بیمارستان هم‌اکنون بیماران کرونایی در 200 تخت بیمارستان بستری هستند.

محمد حیدریان عنوان کرد: اورژانس بیمارستان هم پُر است و حدود 70 تا 80 بیمار کرونایی در اورژانس بستری هستند.

وی گفت: راهرو بیمارستان پُر است، روی صندلی، برانکارد و غیره بیمار کرونایی نگهداری می‌شود.

شناسه خبر 44425