شناسه خبر:44427
1400/5/20 09:37:51

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار کرمانشاه گفت: باید فضای باز اولویت اصلی مراسم عزاداری محرم باشد و با تعدادی محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت جامعه برگزار شود.

فضل‌الله رنجبر روز گذشته با اشاره به وضعیت وخیم بیماری کروناویروس در استان، اظهار کرد: در آستانه ورود به وضعیت بحرانی هستیم، تخت‌های بیمارستانی از مرز 800 بیمار گذشته و درحال پُر شدن بوده و این نشان از آن دارد که کرونای دلتا وارد فاز جدیدی شده است.

وی ادامه داد: با تعطیلی و بگیروببند چندان نتیجه نمی‌گیریم، خود مردم باید رعایت کنند؛ شهروندان باید کرونا را باور داشته باشند، متأسفانه هنوز عده‌ای هستند که خطر این ویروس را به‌خوبی درک نمی‌کنند.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: به‌خاطر مراعات حال شهروندان درب آرامستان بسته نشده، بنرهای اطلاع‌رسانی و تذکرات لازم در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده می‌شود که درصورت عدم رعایت، مجبور به بستن آن خواهیم شد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون به سرعت قابل قبولی درحال انجام است، گفت: مردم مقابل این بیماری دچار ساده‌انگاری و خستگی شده‌اند، اما برای حفظ جان خود و عزیزان باید همچنان دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

رنجبر با اشاره به فعال شدن اکیپ‌ها و گشت‌ها در راستای رعایت پروتکل‌ها در سطح شهر درخصوص فعالیت هیئت‌ها، افزود: مراسم محرم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت جامعه برگزار شود.

وی با اشاره به سیاه‌‌پوشی شهر، ابراز کرد: دستورالعمل‌های مربوطه در این راستا ابلاغ شده که باید فضای باز اولویت اصلی مراسم عزاداری محرم باشد و با تعدادی محدود با رعایت پروتکل‌ها در استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود و مراسم هم بیش از یک‌ ساعت طول نکشد.

شناسه خبر 44427