شناسه خبر:44772
1400/6/1 10:19:29

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس آموزش و پرورش شهرستان هلیلان گفت: کار ساخت هنرستان هشت کلاسه کهره با مشارکت بنیاد علوی شروع شده است و به‌زودی این مکان آموزشی به بهره‌برداری خواهد رسید.

کرم باقری گفت: برابر تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و بنیادعلوی، بنیاد اقدام به خرید تجهیزات مورد نیاز (صندلی‌آموزگار، تخته وایت‌برد، بخاری، کولر، چاپگر) مدارس سطح شهرستان کرده است که برخی از آن‌ها هنوز روز در اختیار آموزش و پرورش قرار نگرفته و با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس در سال سال تحصیلی جدید قرار گرفته‌ایم امیدواریم بنیادعلوی سریع‌تر نسبت به خرید وسایل اقدام و جهت توزیع در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

وی افزود: در ادامه تفاهم‌نامه بنیاد علوی و آموزش و پرورش، کار ساخت هنرستان هشت کلاسه کهره با مشارکت بنیاد علوی شروع شده است و امیدواریم به‌زودی این مکان آموزشی به بهره‌برداری برسد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان هلیلان گفت: همچنین سال‌های گذشته علیرغم کمبودهای منابع و اعتبارات عمرانی در شهرستان هلیلان دولت و بنیادهای خیریه کارهای خیلی خوبی در ساخت فضاهای آموزشی از جمله مدرسه ابتدایی 6 کلاسه روستای شیراوند، مدرسه دو کلاسه شهید مردانی روستای دار پروشه و مدرسه دو کلاسه روستای چال خشک به‌زودی در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت و همچنین مدرسه یک کلاسه روستای گشور به بهره‌برداری رسیده است و در اول مهر برای دانش‌آموزان آن منطقه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

باقری تصریح کرد: با توجه به اقداماتی که در طول سال‌های گذشته صورت گرفته و پیگیری‌های انجام شده فقط تعداد چهار مدرسه کانکسی در شهرستان موجود است که با توجه به صحبت‌های انجام شده با بنیاد و مسئولین استانی، مدارس کانکسی سطح شهرستان تا پایان سال تحصیلی آینده جمع‌آوری و به جای آن‌ها مدارس جدید احداث خواهدشد.

وی افزود: همچنین در بحث نوسازی، با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده از طریق بنیاد علوی قرار شد مبلغ 100 میلیون تومان در بحث تعمیر سرویس‌های بهداشتی مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد که این اداره منتظر واریز مبلغ و شروع به کار تعمیر سرویس‌های بهداشتی جهت استفاده دانش‌آموزان قبل از شروع سال تحصیلی جدید است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان هلیلان گفت: در بحث واکسیناسیون فرهنگیان چون معلمان غیربومی درسطح هلیلان فعال هستند و از مرکز درمانی شهرستان فاصله دارند، بنابراین از همه همکاران تقاضا دارم هرچه سریع‌تر نسبت به ترزیق واکسن اقدام کنند و با توجه به آمار تا 20 مرداد تعداد 146 نفر از فرهنگیان واکسینه شده‌اند،که این تعداد قریب به 50 درصد از معلمان سطح شهرستان را شامل می‌شود.

شناسه خبر 44772