شناسه خبر:44774
1400/6/1 10:27:41

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد گفت: عملیات تخریب اراضی ملی توسط یک دستگاه بیل مکانیکی با قصد تغییر کاربری و تبدیل به ملک شخصی در روستای بیساران این شهرستان متوقف شد.

مسلم مرادی اظهار کرد: در پی گشت‌زنی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی از عرصه‌های ملی و جنگلی شهرستان در ایام تعطیلات، تخریب اراضی ملی در یکی از روستاهای بخش مرکزی کشف و شناسایی شد.

وی افزود: نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی با حضور در محل مشاهده کردند یک فرد متخلف با سوء‌استفاده از تعطیلات ایام کرونا اقدام به تخریب اراضی ملی در روستای بیساران از توابع بخش مرکزی این شهرستان کرده که با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی عملیات تخریب متوقف شد.

وی اضافه کرد: این فرد متخلف با یک دستگاه بیل مکانیکی در حدود یک هکتار از اراضی ملی را تخریب کرده بود و قصد داشت که در این منطقه یک ملک شخصی احداث کند که خوشبختانه با حضور به‌موقع نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی ناکام ماند و از تخریب بیشتر اراضی ملی این منطقه جلوگیری شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد یادآور شد: بعد از مختصات‌برداری و مستندسازی منطقه تخریب شده، پرونده تخلف این متخلف تشکیل و بعد از سیر مراحل اداری جهت برخورد قانونی به مراجع قضائی ارسال می‌شود.

مرادی تأکید کرد: حفاظت از عرصه‌های ملی و جنگلی خط قرمز اداره منابع طبیعی است و هرکسی بخواهد به این خط قرمز ضربه یا آسیبی وارد کند با برخورد قانونی روبرو می‌شود و در این راستا با هیچ کسی مماشت نمی‌شود.

وی ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی به‌صورت شبانه‌روزی از عرصه‌های ملی و جنگلی بازدید و سرکشی می‌کنند و متخلفان بدانند اداره منابع طبیعی ایام تعطیل و غیر تعطیل نمی‌شناسند و مواظب باشند به عرصه‌های ملی و جنگلی صدمه وارد نکنند.

از مساحت 117 هزار هکتاری شهرستان سروآباد 70 هزار هکتار آن را جنگل، 35 هزار هکتار را مرتع و 12 هزار هکتار آن را اراضی کشاورزی و باغی تشکیل می‌دهد. این شهرستان دارای پوشش جنگلی وسیع است که جنگل‌های آن از نوع بلوط است.

شهرستان سروآباد با دو بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

شناسه خبر 44774