شناسه خبر:44775
1400/6/1 10:30:56

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بهره‌مندی از پتانسیل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت در زمینه آموزش و آگاه‌سازی شهروندان نسبت به خطر ویروس کرونا در پیک پنجم، بسترساز مهار بیماری است.

بهرام کندایی با اشاره به رسالت سازمان‌های مردم نهاد و اثرگذاری آنان در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه نسبت به گسترش ویروس کرونا، اظهار کرد: در پاندمی کرونا که همه در تلاش برای مقابله با آن هستند شاهد اقدامات ارزشمندی در حوزه مشارکت‌های مردمی، خیرین و سمن‌ها هستیم.

وی در خصوص بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از کرونا افزود: تشکل‌های مردمی مرتبط با حوزه سلامت در اجرای اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا ویروس، ظرفیت مهمی در راستای مهار این بیماری هستند.

مدیر سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: در پی شیوع موج‌ پنجم ویروس منحوس کرونا و رسالت خطیر متولیان امر و دستگاه‌های مرتبط در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کووید 19، جهت اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی آحاد مردم و الزام آنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدیران و اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت اقدامات ارزنده‌ای انجام داده‌اند.

کندایی به اقدامات تشکل‌های مدنی در پیک پنجم کرونا گریزی زد و گفت: همزمان با شروع موج پنجم بیماری و افزایش همه‌گیری با همکاری مرکز بهداشت سنندج اطلاع‌رسانی با ماشین بلندگودار در مسیرهای پرتردد با بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت از هفته گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این فاز از اطلاع‌رسانی که با هدف آگاه‌سازی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اطلاع‌‌رسانی در خصوص تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها است، افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت همکار حوزه سلامت در این اقدام ارزشمند حضور داشتند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به آحاد مردم آموزش‌های لازم را ارائه دادند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان تصریح کرد: آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم و کسبه سطح شهر با مضمون نهادینه‌سازی اهمیت و حساسیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از بیماری کرونا از ابتدای همه‌گیری این بیماری تاکنون توسط سازمان‌های مردم‌نهاد حامی سلامت انجام شده است.

شناسه خبر 44775