شناسه خبر:44832
1400/6/2 10:10:39

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: تجلیل از 6هزار و 765پیشکسوت دفاع مقدس استان از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال‌جاری است.

سردار ذبیح‌الله مالکی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: امسال برنامه‌ریزی‌ها و برنامه‌های این ایام، متناسب با فضای جامعه و شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

وی افزود: تجلیل از 6هزار و 765پیشکسوت دفاع مقدس استان کردستان از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری است.

استاندار کردستان اظهار کرد: عقب‌ماندگی و تعلل در احداث باغ‌موزه کردستان علی‌رغم حضور رزمندگان این دیار در دفاع مقدس، باعث شرمساری و تأسف است.

بهمن مرادنیا، افزود: باید سرعت کار در ساخت باغ موزه دفاع مقدس در کردستان تسریع یابد.

وی تصریح کرد: باتوجه به نبود زمان امیدواریم ساخت باغ موزه هرچه سریع‌تر انجام شود.

استاندار کردستان تلاش برای احداث یادمان شهدا و بزرگداشت برنامه‌های هفته دفاع مقدس را یک وظیفه ملی دانست و گفت: برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال باید تمام تلاش خود را برای برگزاری هفته دفاع مقدسی در شأن استان انجام دهیم.

مرادنیا با تأکید بر اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در راستای نهادینه‌سازی، حفظ ارزش‌ها و گفتمان هشت سال دفاع مقدس باشد، یادآور شد: حمایت‌های مسئولان استانی و منطقه‌ای در ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان، ضروری بوده و باید همه مدیران پای کار بیایند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان به شرایط شیوع بیماری کرونا اشاره و تصریح کرد: امیدواریم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم در راستای اطلاع‌رسانی هفته دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت فضای مجازی موفق عمل کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در ادامه این جلسه نیز اظهار کرد: متأسفانه کردستان به‌عنوان یک استان مرزی درگیر دفاع مقدس، تاکنون هیچ‌گونه باغ موزه دفاع مقدسی نداشته و این بیانگر کوتاهی در این حوزه است.

بهرام نصرالهی‌زاده، افزود: برآورد کلی برای احداث باغ‌موزه دفاع مقدس قریب به 80میلیارد تومان است که مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها است.

وی احداث موزه دفاع مقدس استان را در گرو همکاری مسئولان دانست و تأکید کرد: امیدواریم با تعامل و تلاش بیشتر، پروژه ساخت با سرعت بیشتری پیگیری شود.

ساخت موزه دفاع مقدس در استان کردستان تسریع شود.

شناسه خبر 44832