شناسه خبر:44833
1400/6/2 10:13:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور آبفا شهرستان مریوان گفت: در راستای افزایش فشار شبکه توزیع و کاهش میزان قطعی‌های چندساعته در شمال مریوان چاه جدید آب با صرف اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال و با دبی 20 لیتر برثانیه از محل منابع داخلی شرکت اجرا شد.

محمد رشیدی اظهار کرد: در راستای افزایش فشار شبکه توزیع و کاهش میزان قطعی‌های چندساعته در محلات زون شمالی شهر، عملیات حفر و تجهیز و راه‌اندازی چاه جدید در دشت بیلو با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال و با دبی 20 لیتر برثانیه از محل منابع داخلی شرکت طی هفته جاری اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیاتی که در این پروژه انجام گرفت، شامل حفر چاه، تهیه و نصب لوله آبده چاه، تهیه و نصب الکتروپمپ و سایر تجهیزات سرچاهی مورد نیاز، نیرو رسانی و افزایش دیماند برق، تهیه و خرید لوله و اجرای دو کیلومتر خط انتقال و احداث اتاقک سر چاهی بوده است.

مدیر امور آبفا مریوان افزود: با بهره‌برداری از این چاه و افزایش میزان تولید معادل 20 لیتر بر ثانیه و در نهایت افزایش حجم ذخیره مخازن زون شمال، مشکل قطعی آب و افت فشار در محلات فوق تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد.

رشیدی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای تأمین آب و دفع بهداشتی فاضلاب محلات الحاقی شرق مریوان، پروژه احداث و توسعه خطوط انتقال و شبکه‌های آب و فاضلاب مورد نیاز محلات مذکور در دستور کار شرکت آبفا کردستان قرار دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه با 25.8 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال از محل منابع داخلی در حال اجرا است، افزود: با تکمیل این پروژه طرح آب‌رسانی اضطراری مریوان از طریق سد گاران و با انتقال 200 لیتر بر ثانیه آب اجرا خواهد شد.

 

شناسه خبر 44833