شناسه خبر:44888
1400/6/3 10:21:00
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان خبر داد:

واگذاری 4 بنای تاریخی لرستان به بخش خصوصی برای مرمت و بهره‌برداری

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از واگذاری چهار بنای تاریخی این استان به بخش خصوصی برای احیا، مرمت و بهره‌برداری خبر داد.

سیدامین قاسمی در سخنانی اظهار کرد: صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی، چهار بنای تاریخی شامل کاروانسراهای «چمشک» در شهرستان پلدختر و «گوشه» در شهرستان خرم‌آباد و خانه‌های تاریخی «مستجاب‌الدعوه» در شهرستان بروجرد و «پورابوالقاسمی» در شهر خرم‌آباد را به‌منظور احیا، مرمت و بهره‌برداری در مدت معین به مزایده گذاشت.

وی عنوان کرد: اشخاصی که صلاحیت‌های لازم را ازنظر کمیته فنی دارا بوده و بالاترین مبلغ اجاره‌بها را پیشنهاد بدهند، به‌عنوان برنده مزایده شناخته خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان گفت: از تمام واجدین صلاحیت و درخواست‌کنندگان دعوت می‌شود از تاریخ نشر آگهی، اسناد مزایده را از دبیرخانه کمیسیون مزایده صندوق احیا ارسال کنند.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود از صدور و تمدید 200 مجوز رشته‌های صنایع‌ دستی در سطح استان خبر داد و افزود: با توجه به محدودیت‌های موجود و خطر انتشار ویروس کرونا، مراحل بازدید از کارگاه‌های صنایع‌ دستی به‌صورت مجازی و از طریق ارتباط تصویری انجام شد.

وی بیان کرد: ثبت‌نام صنعت‌گران از طریق اینترنت و پنجره واحد خدمات الکترونیک (سما) صورت می‌گیرد و بعد از یک هفته مجوز مربوطه صادر خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان افزود: امیدواریم افزایش مجوز رشته‌های صنایع‌ دستی موجب تولید و رونق اقتصادی این صنعت در استان شود.

 

شناسه خبر 44888