شناسه خبر:44895
1400/6/3 10:50:43

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: این ‌روزها همکاران بسیجی در کنار کادر درمان در تلاش‌اند تا با بهره‌گیری از طرح شهید سلیمانی امکانات مناسب درمانی را برای واکسینه کردن افراد جامعه به‌کار گیرند.

سردار سید صادق حسینی در دیدار با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی که به مناسبت روز پزشک برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و قدردانی از زحمات جامعه پزشکی اظهار کرد: کار مدافعان عرصه سلامت سنگین، حساس، خطیر و حیاتی است.

وی با بیان اینکه پزشکان از ابتدای شیوع کرونا در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس بوده و برای حفظ سلامت مردم فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های زیادی کردند، افزود: سربازانی که امروز در خط مقدم مبارزه با کرونا جان خود را در کف دست گذاشته و برای حفظ جان و سلامت مردم و جامعه، خود را به خطر می‌اندازند و چه‌بسا بسیاری از این عزیزان در این راه شهید می‌شوند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: جامعه پزشکی و کادر درمان کشور از ابتدای شیوع کرونا تاکنون پای کار بوده و با آمادگی حداکثری در مقابله با این پدیده شوم، کوشش گسترده‌ای را در تسری بهداشت و درمان برای آحاد جامعه به کار بسته تا همچون همیشه پیام‌آور سلامتی در اقصی نقاط ایران اسلامی به‌ویژه استان کردستان باشند.

سردار حسینی با بیان اینکه کشور ما در چند دهه اخیر در حوزه پزشکی بنا به دلیل هشت سال جنگ تحمیلی در شرایط سخت و کمبودها به میدان آمد و توانست در مدت زمان کم پله‌های عالی علمی را طی کند اظهار کرد: خدمت‌رسانی پزشکان در طول انقلاب اسلامی فراموش‌شدنی نیست و امروزه شاهد جهاد این گروه در بسیاری دیگر از عرصه‌ها هستیم.

وی پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بزرگ در حوزه بهداشتی را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و بیان کرد: با یک مقایسه کوتاه با قبل از انقلاب موفقیت‌ها و از همه مهم‌تر خودکفایی در عرصه‌های مختلف پزشکی را به‌وضوح مشاهده می‌کنیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به اینکه پیشرفت علم پزشکی،کسب مدارج عالی همگی به برکت دفاع مقدس و وجود نخبگان علمی است، یادآور شد: کسب علم در این حوزه بسیار مهم است چراکه برای نجات جان مردم تلاش می‌شود.

به گفته سردار حسینی، ارتباط پزشک با بیمار ارتباط معنوی بوده و تلاشگرانی که در این حرفه خدمت می‌کنند، بدانند که ثمره عظیم و ارزشمندی را برای خود خود ذخیره کرده اند.

وی با اشاره به سوابق هیئت‌ اندیشه‌ورز در علوم پزشکی که با تفکر انقلابی‌ همراه است، یادآور شد: می‌توان از ظرفیت و توانمندی افراد متخصص در این حوزه برای ارتقا و پیشرفت هرچه بهتر این علم استفاده کرد؛ وقتی جامعه سالم باشد، شرایط برای انجام کارهای بزرگ مهیا بوده که این هیئت این پتانسیل را دارد.

وی با یادآوری اینکه ویروس کرونا مشکلات فراوانی را در بخش‌های مختلف اجتماعی، آموزشی و فرهنگی و اقتصادی ایجاد کرده است، تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا با ارائه راهکار مناسب بر این مشکلات غلبه و سلامت را به جامعه بازگردانیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: این روزها همکاران بسیجی در کنار کادر درمان در تلاش‌اند تا با بهره‌گیری از طرح شهید سلیمانی امکانات مناسب درمانی را برای واکسینه کردن افراد جامعه به‌کار گیرند تا هرچه زودتر از شر این بیماری رهایی پیدا کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه بسیج همواره یک نیروی مردمی و در کنار مردم بوده است گفت: بسیج و هیئت‌ اندیشه‌ورز در اجرای طرح شهید سلیمانی برای مهار کرونا، بیشتر از هر وقتی به یاری کادر درمان شتافت و در این راه توانست خدمات و کمک‌های زیادی را به مردم ارائه دهد.

صدیق جدیدالاسلامی، افزود: اگر طرح شهید سلیمانی برای مهار کرونا این روزها اجرایی نمی‌شد، کادر درمان عملاً در مقابل این بیماری با شکست روبه‌رو می‌شدند اما با مدیریت خوب سپاه و بسیج و همکاری دانشگاه علوم پزشکی این بیماری علی‌رغم تمامی مشکلاتی که ایجاد کرده، در استان قابل پیشگیری بوده است.

وی بیان کرد: امیدواریم که هیئت‌ اندیشه‌ورز با مدیریت فرماندهی سپاه بیت‌المقدس کردستان در طرح شهید سلیمانی با اقتدار هرچه بیشتر خود در این راه ما را یاری کند.

اگر همکاری سپاه نبود، کنترل ویروس کرونا در کردستان بسیار سخت بود

 

شناسه خبر 44895