شناسه خبر:44924
1400/6/4 09:24:49

سپهرغرب، گروه خبر: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: در آستانه بازگشایی مدارس، طرح آموزش تخصصی اولیای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در استان اجرا می‌شود.

صدیقه عبداللهی اظهار کرد: از آنجا که اولین سال تحصیلی کودک، سالی پر اهمیت و سرنوشت‌ساز است، بنابراین نقش محوری والدین در خانه، میزان موفقیت کودک را در این پایه تحصیلی حساس‌تر می‌کند تاجایی که والدین را به تلاش و مشارکت وا می‌دارد، از این رو پدران و مادران برای به ثمر نشاندن این تلاش، نیازمند اطلاعات کلیدی و تخصصی هستند تا از این طریق بهتر بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: بر این اساس آموزش وپرورش استان کردستان طرح آموزش اولیای دانش‌آموزان پایه اول استان را از اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است تا زمینه همکاری و مشارکت اولیا با مدرسه را به‌عنوان یکی از ارکان مهم تعلیم و تربیت فراهم آورد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: ورود به مدرسه به‌عنوان اولین تجربه فعالیت آموزشی و تربیتی رسمی کودکان پایه اولی است، بنابراین لازم است والدین باتوجه به رویکردهای جدید در آموزش و پرورش دوره ابتدایی و در جهت رشد همه‌جانبه فرزندان خود در ابعاد مختلف روحی، فردی و اجتماعی، علمی و ذهنی در مثلث یادگیری به‌عنوان یک ضلع مؤثر و نقش‌آفرین در زمینه تثبیت یادگیری و تبدیل آن به رفتارهای سازنده عمل کنند.

عبداللهی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، معاونت آموزش ابتدایی استان کردستان در راستای مأموریت و وظایف خود، مبنی بر فراهم کردن زمینه همگرایی و همسویی خانه و مدرسه برای ورود دانش‌آموزان به جریان تعلیم و تربیت رسمی، اقدام به تهیه محتوای آموزشی مناسب کنند که این محتوا باید در اختیار اولیای دانش‌آموزان پایه اول قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا از اولیا درخواست می‌شود مطالب این محتواها را با دقت مطالعه کرده و با اهداف، رویکردها و انتظارات آشنا شده تا زمینه تعلیم و تربیت کودک پایه اول در تأمین پیش‌نیازهای ورود کودک به مدرسه فراهم شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان ابراز امیدواری کرد دستگاه تعلیم و تربیت استان با همدلی و همراهی خانواده‌ها بتواند ضمن تأمین سلامت دانش‌آموزان با ارائه آموزش‌های کیفی در راه اعتلای اهداف والای نظام تعلیم و تربیت گام‌های مهم و اساسی بردارد.

از مجموع 300 هزار دانش‌آموز استان کردستان بیش از 160 هزار نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

شناسه خبر 44924