شناسه خبر:44925
1400/6/4 09:27:59
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

افزایش قیمت کاغذ، کتاب را گران کرد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: افزایش قیمت کاغذ، حاصل نوسان قیمت دلار است که موجب گرانی کتاب هم شد‌.

احمدرضا احسانی روز گذشته درخصوص گرانی کاغذ اظهار کرد: معمولاً با بالا و پایین رفتن قیمت ارز، قیمت کاغذ نیز متأثر از نوسان دلار می‌شود.

وی درخصوص نبود کاغذ در بازار نیز ادامه داد: 80 درصد کاغذ در بازار وارداتی است و هر موقع دلار گران می‌شود، کاغذ به بازار نمی‌دهند تا قیمت‌ها مشخص شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: حدود یک سال و نیم است که ارز به کاغذ اختصاص نمی‌یابد، درحالی که قرار بود کاغذ هم مشمول ارز نیمایی چهار هزار و 200 تومانی شود.

وی با تأکید بر اینکه باید به نشریات و انتشاراتی‌ها یارانه کاغذ داده شود، افزود: موضوع گرانی کاغذ طی سال‌های اخیر حوزه کتاب و نشریات را دچار چالش کرده که امیدواریم وضعیت بهتر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه افزایش قیمت کاغذ باعث گرانی کتاب هم شده است، بیان کرد: درحال حاضر کاغذ و جوهر گران است، بنابراین اگر بنای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی داریم، باید تدابیر لازم را داشته باشیم؛ هرچند وزارت ارشاد طرح‌های تخفیفی دارد.

شناسه خبر 44925