شناسه خبر:45116
1400/6/8 09:57:42

سپهرغرب، گروه خبر: فرهنگ‌سرای ارغوان ایلام بعد از گذشت 23 سال به گفته مسئولان به‌دلیل کمبود اعتبار به دست فراموشی سپرده شده و به محلی برای برای تجمع معتادان و اراذل شهر ایلام تبدیل شده است.

ایلام همانند سایر نقاط کشور هم پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی دارد؛ عمر فرهنگ‌سرای ارغوان بعد از 23 سال رو به اتمام است و به محلی برای مشکلات و آسیب‌های اجتماعی که هیچ سنخیتی با نوع ساختمان و دستگاه مربوطه ندارد تبدیل شده است.

27 مرداد 97 شهردار ایلام از سازماندهی و تبدیل فرهنگ‌سرای ارغوان سخن به میان آورد و آن را یک فرصت اقتصادی دانست اما کماکان مورد بی‌مهری مسئولان واقع شده است.

با شروع به کار دولت روحانی امید می‌رفت که مسئولان و متولیان امر پیگیر تخصیص اعتبارات و اتمام آن باشند اما تاکنون هیچ اقدام خاصی صورت نگرفته به غیر از اینکه این جایگاه فرهنگ بومی به ساختمان بزرگ معتادان و مواد فروشان تبدیل شده است؛ حال باید گفت اسم دقیق این پروژه اعتلای فرهنگی را چه باید نامید؟

  کل ساختمان پر از سرنگ است!

رضا یکی از شهروندان ایلامی مطرح کرد: اوضاع پروژه قابل توصیف نیست، کل ساختمان پُر شده از سرنگ و... عملاً این ساختمان به خانه امن معتادان تبدیل شده است.

وی افزود: از دولت رئیسی خواهش داریم این معضل مورد بازبینی قرار گیرد؛ اگر امکان تکمیل و بازسازی آن فراهم نیست به‌عنوان یک نماد زشت و ضد فرهنگ که محل تجمع شبانه منحرفان و معتادان متجاهر است، حذف شود.

  واگذاری طرح به بخش خصوصی

محمد دیگر شهروند ایلامی گفت: واگذاری این طرح به بخش خصوصی، در کنار تأمین درآمد پایدار اقتصادی می‌تواند، زمینه اشتغال تعدادی از شهروندان هم فراهم کند.

این شهروند ایلامی خاطرنشان کرد: نمی‌دانم مسئولی که مسولیت‌پذیر نیست چرا باید به تخت بنشیند و فقط رجزخوانی بیهوده سر دهد؟ اکثر پروژه‌های بی‌سرانجام به خاطر بی‌تدبیری مسئولین استان است.

  تاکنون هیچ اقدامی برای تکمیل پروژه انجام نشده است

مسئول روابط عمومی شهرداری ایلام نیز گفت: اعتبارات این ساختمان باید از محل اعتبارات فرهنگی تأمین شود که خود ما نیز پیگیر این موضوع هستیم.

محمد سلطانی ادامه داد: تاکنون مطالبات و مکاتبات فراوانی در این باره انجام شده وزیر و معاون وزیر از این ساختمان بازدید کرده‌اند؛ همچنین رئیس سازمان شهرداری هم در سال گذشته و هم امسال از این ساختمان بازدید به عمل آورده و قول مساعدت نیز داده شده اما تاکنون هیچ اقدامی برای تکمیل این پروژه انجام نشده است.

  به دلایل نامعلوم مورد بی‌توجهی واقع شده است!

عضو شورای شهر ایلام نیز گفت: در مورد فرهنگ‌سرای ارغوان فعلاً در جلسات شورای ششم به دلیل تعیین سرپرست شهرداری و اعضای کمیسیون‌های اصلی و فرعی صحبتی نشده است.

حمید مجیدی یادآور شد: اما طبق اطلاعات به دست آمده از کارکنان شهرداری قرار بر این بوده که در سنوات گذشته فرهنگ‌سرای ارغوان با مشارکت سرمایه‌گذار تجهیز بشود که به دلایل نامعلوم انجام نشده اما در جلسات آتی حتماً مورد بحث قرار می‌گیرد.

این پروژه و اعتباراتش که باید صرف ساخت این ساختمان می‌شد در کجا مورد استفاده قرار گرفته است؟ امیدواریم که مسئولین مربوطه توجه ویژه‌ای به این پروژه داشته باشند و هرچه سریع‌تر مشکلات آن را مرتفع سازند و با رایزنی‌ها اعتبارات لازم را مهیا کنند.

شناسه خبر 45116