شناسه خبر:45259
1400/6/10 10:47:49

سپهرغرب، گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان تهران گفت: از زمانی‌که کارگروه ساماندهی مد و لباس، معرفی‌نامه هر طراح با ذکر نشانی دقیق محل فعالیت وی را به اتحادیه تحویل دهد، فعالیت طراح در رسته کار هنری قرار می‌گیرد و به اعتبار پروانه کسب حمایت ویژه‌ای از طراحان نیز می‌شود و فعالیت آنها به شکل قانونی ادامه پیدا می‌کند.

ابوالقاسم شیرازی بیان کرد: این تفاهم‌نامه به منظور همکاری مشترک در راه‌اندازی رسته طراحان لباس، توسعه، بهبود فضای اقتصادی فرهنگ و هنر، حمایت از کسب‌ و کارهای نوین براساس بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، ترویج و اعتلای فعالیت‌های علمی و دانشگاهی با چشم‌اندازی معطوف به آینده تمدن ایرانی اسلامی، به جهت ارتقای سطح کمی و کیفی تولید پوشاک ایرانی تنظیم شده است.

شیرازی در خصوص نحوه ارتباط طراحان و تولیدکنندگان و سایر شرایط صدور پروانه افزود: در ابتدا حداقل می‌بایست 100 طراح مجوز صنفی طراحی را از اتحادیه با همکاری کارگروه دریافت کنند و سپس پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و آزمون بر اساس توانایی‌هایشان رتبه‌بندی شوند. طراحان پس از رتبه‌بندی توسط وزارت صمت و اتحادیه به واحدهای صنفی و کارخانجات صنعتی معرفی می‌شوند.

شناسه خبر 45259