شناسه خبر:45304
1400/6/11 10:37:42

سپهرغرب، گروه خبر: به مناسبت هفته دولت تعداد 11 روستا و 30 واحد صنعتی شهرستان بیجار به شبکه گاز کشور متصل شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژ‌ه‌های گازرسانی روستایی و صنعتی شهرستان بیجار ضمن گرامیداشت شهدای دولت به‌خصوص شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: به مناسبت هفته دولت تعداد 11 روستای این شهرستان با اجرای 54 کیلومتر شبکه‌گذاری از نعمت گاز برخوردار شدند که 329 خانوار را زیرپوشش گاز طبیعی قرار می‌دهد.

احمد فعله‌گری، اضافه کرد: در بخش‌های مرکزی و کرانی تعداد 30 واحد صنعتی به نام‌های پرورش شترمرغ نگاری، 26 واحد صنعتی دامداری مقلی، معدن آهن صبانور، دامداری ندرمحمدی و مرغداری میر صادقی در این ایام مبارک به صف مصرف‌کنندگان گاز طبیعی اضافه شدند.

وی گفت: برای گازرسانی به 11 روستا و 30 واحد صنعتی افتتاح شده در مجموع 54 هزار متر شبکه‌گذاری شده و سالانه در مصرف یک میلیون و 100 هزار لیتر سوخت مایع صرفه‌جویی می‌‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان مجموع اعتبارات هزینه شده در بخش‌های افتتاحیه را 113 میلیارد و 977 میلیون ریال فقط در بخش اجرا ذکر کرد که با احتساب هزینه‌های خرید کالا، تحصیل اراضی و سایر هزینه‌ها بیش از 200 میلیارد ریال برای شرکت گاز هزینه دربرداشته است.

فعله‌گری گفت: در شهرستان بیجار 201 روستا دارای قابلیت گازرسانی است که تاکنون 186 روستای آن به شبکه سراسری گاز وصل شده و عملیات گازرسانی در 18 روستای در حال انجام و تعداد 13 روستا در دست طراحی است.

به گفته وی، با گازدار شدن این تعداد روستا ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی بیجار از 94 درصد فعلی به 98 درصد ارتقا می‌یابد در حالی‌که ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری 100 درصد است.

در ادامه مراسم فرماندار شهرستان بیجار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت بیان کرد: ارزشمند بودن گاز طبیعی بر کسی پوشیده نیست و با اتمام هر طرح گازرسانی برای مردم آن منطقه رفاه و آسایش به ارمغان می‌آورد و به‌راستی که شرکت گاز استان کردستان در زمینه گازرسانی خدمات ارزنده‌ای انجام داده و رفاه و آسایش را برای عموم مردم به ارمغان آورده است.

علی‌اکبر ورمقانی در ادامه اظهار کرد: مدیریت و کارکنان شرکت گاز کردستان از هیچ کوششی در جهت توسعه زیرساخت‌های تأمین مستمر و همیشگی انرژی گاز طبیعی دریغ نورزیده و همیشه با جان و دل در جهت توسعه رفاه و آسایش قدم برداشته‌اند.

وی در پایان سخنانش افزود: شرکت گاز استان کردستان یکی از شرکت‌های دولتی خدمت‌رسان است که بدون وقفه و با تلاش زیاد در جهت تأمین گاز طبیعی برای منازل و صنایع فعال گام برداشته و نمونه بارز آن گازرسانی به 11 روستا و 30 واحد صنعتی این شهرستان است.

شناسه خبر 45304