شناسه خبر:45335
1400/6/13 10:06:40

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان گفت: در راستای مبارزه بر فساد و پیشروی به سمت تحقق عدالت، باید علاوه بر بهره‌گیری از مدیر خوب و کارآمد، نسبت به اصلاح قوانین فسادزا اقدام شود.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با تأکید بر لزوم توجه به مقوله مهم عدالت در کشور اظهار کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان، در موضوع تحقق عدالت در جامعه عقب هستیم که باید نسبت به مهم توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به تأکید رهبری بر بازسازی انقلابی عرصه‌های مدیریتی در تمام بخش‌ها گفت: در راستای مبارزه بر فساد و پیشروی به سمت تحقق عدالت، باید علاوه بر بهره‌گیری از مدیر خوب و کارآمد، نسبت به اصلاح قوانین فسادزا اقدام شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر این قوانین اصلاح نشوند، مدیر کارآمد هم کاری از پیش نخواهد برد ادامه داد: اصلاح ساختار فرهنگی٬ سیاسی و اقتصادی از دیگر موضوعاتی است که باید نسبت به آن اقدام شود و کار با جدیت پیش رود.

وی تحقق عدالت را در گرو اصلاح ساختارها عنوان کرد و افزود: اگر ساختاری غیرعادلانه و فاسد باشد مدیر کارآمد هم ممکن اس٬ت کارآمدی خود را از دست دهد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی اضافه کرد: اگر ساختارهای اقتصادی ناسالم و ناعادلانه باشد به طوری که برخی حقوق آن‌چنانی دریافت کنند و برخی نیز درآمدهای بسیار پایین داشته باشند مدیر کارآمد هم قادر نخواهد بود تغییرات زیادی ایجاد کند.

نخبگان برای طراحی ساختارهای عادلانه اقتصادی به دولت کمک کنند

وی با بیان اینکه نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای طراحی ساختارهای عادلانه اقتصادی به دولت کمک کنند گفت: کشور٬ نیازمند بازسازی مدیریتی انقلابی در همه عرصه‌هاست و تمام ساختارهای فرهنگی و اقتصادی کشور نیاز به تغییر دارند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه قانون را باید به نفع مردم تعییر داد تأکید کرد: معتقدم قانونی که سبب بروز ظلم به کسی می‌شود را باید به دیوار کوبید و رها کرد؛ بنابراین باید نسبت به اصلاح این قوانین اقدام شود.

وی با اشاره به انتخاب شهردار همدان نیز گفت: شهردار منتخب و اعضای شورای شهر باید به موضوعاتی چون تسهیل در صدور پروانه‌های ساختمانی٬ تعیین تکلیف اراضی و املاک افرادی که در طرح‌های شهری قرار می‌گیرند، حل مشکلات ناوگان شهری و رفع توسعه نامتوازن توجه داشته باشند.

وی در ادامه 11 شهریور سالروز عملیات قراویز را گرامی داشت و با بیان اینکه نفوذ منافقین باعث شد این عملیات لو برود گفت: بیش از 62 تن از رزمندگان در این عملیات به مقام شامخ شهادت رسیدند.

شناسه خبر 45335