شناسه خبر:45336
1400/6/13 10:08:48

سپهرغرب، گروه خبر: رعایت مر قانون در برخورد با واحدهای تولیدی متخلف در دستور کار جدی اداره کل استاندارد همدان قرار دارد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان، چهارمین جلسه‌ کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد با حضور مدیرکل استاندارد استان و معاون دادستان همدان و سایر اعضای جلسه در روز چهارشنبه دهم شهریورماه 1400 در سالن اجتماعات سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی اداره کل و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدیرکل استاندارد استان همدان بیان کرد: رعایت مر قانون در برخورد با واحدهای تولیدی متخلف در دستور کار جدی اداره کل استاندارد همدان قرار دارد.

محمد مددی افزود: براساس ماده‌ 42 قانون تقویت و نظام استاندارد، کمیسیونی مرکب از یکی از قضات دادگستری به انتخاب رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل استاندارد استان و نماینده سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و نماینده اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی، تعاون ایران و اصناف ایران حسب مورد تشکیل می‌شود و بدواً به موارد مذکور در این قانون رسیدگی می‌کند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف درصورت احراز جرم مراتب را به مرجع قضائی ذی‌صلاح ارجاع می‌کند.

مددی افزود: تصمیمات کمیسیون در مواردی که جنبه حقوقی و قضائی دارد، باید متضمن موافقت قاضی عضو این کمیسیون باشد.

در این جلسه پرونده چند واحد تولیدی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

شناسه خبر 45336