شناسه خبر:45446
1400/6/15 09:18:20

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس‌جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت مادر و همسر شهیدان حق‌گویان، گفت: این شیرزن مؤمنه که با تقدیم سرمایه‌های ارزشمند خود در راه سربلندی و عظمت اسلام و ایران، صبورانه رنج فقدان عزیزان دلاورش را بر دوش کشید، همواره یاد و نام او در تاریخ پُرافتخار ایران اسلامی باقی خواهد بود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در پیام تسلیت خود به‌مناسبت درگذشت صغری حاجی‌علی‌نقی، همسر شهید صادق حق‌گویان و مادر سه شهید، آورده است: درگذشت حاجیه‌خانم «صغری حاجی‌علی‌نقی» مادر بزرگوار شهیدان والامقام «محمدحسن، احمد و محمدرضا حق‌گویان» و همسر فداکار شهید معظم «حاج‌صادق حق‌گویان» موجب تألم خاطر شد.

وی ادامه داد: این شیرزن مؤمنه که در سایه ارادت خالصانه به خاندان امامت و ولایت عمر باعزت خود را وقف تربیت فرزندانی شجاع، انقلابی و مبارز کرد و با تقدیم این سرمایه‌های ارزشمند در راه سربلندی و عظمت اسلام و ایران، صبورانه رنج فقدان عزیزان دلاورش را بر دوش کشید، همواره یاد و نام او در تاریخ پُرافتخار ایران اسلامی باقی خواهد بود.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: اینجانب مصیبت وارده را به خانواده محترم آن مرحومه مغفوره و مردم شهیدپرور استان همدان تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد رحمان برای ایشان رحمت واسعه الهی و همجواری با فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و سلامت مسئلت دارم.

مادر شهیدان حق‌گویان روز جمعه دار فانی را وداع گفت و به همسر و فرزندان شهیدش پیوست. «محمدحسن حق‌گویان» در 20 شهریورماه 1357 مصادف با شب 21 ماه مبارک رمضان، هنگام شرکت در تظاهرات توسط عوامل حکومت پهلوی بر اثر انفجار نارنجک در شهر همدان به شهادت رسید، پیکر وی در گلزار شهدای باغ بهشت (همدان) به خاک سپرده شد.

«حاج‌صادق حق‌گویان» همسر او 30 آذرماه 1365 در بمباران شهر همدان به شهادت رسید، «احمد حق‌گویان» 23 تیرماه 1361 در بصره و شهید «محمدرضا حق‌گویان» نیز چهارم دی‌ماه 1365 در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسیدند.

شناسه خبر 45446