شناسه خبر:45462
1400/6/15 09:54:11

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر خانه صنعت کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی دفاتر تجاری در کشورهایی که بالاترین معاملات تجاری را با ایران دارند، گفت: کرمانشاه سکاندار تجارت، فروش و بازاریابی ایران در عراق می‌شود.

فرهاد مرزی اظهار کرد: براساس تصمیم خانه صنعت، معدن و تجارت ایران مقرر شده در کشورهایی که ایران بالاترین معاملات تجاری را با آن‌ها دارد ازجمله عراق، ترکیه، عمان، سوریه و ارمنستان، دفتر تجاری ایران راه‌اندازی شود.

وی افزود: برای راه‌اندازی دفاتر تجاری ایران هر استان معین راه‌اندازی دفاتر در یکی از کشورها شده که استان معین راه‌اندازی دفتر تجاری ایران در کشور عراق، استان کرمانشاه انتخاب شده است.

دبیر خانه صنعت کرمانشاه با اشاره به اهمیت تجارت به عراق، تصریح کرد: از آنجا که عراق به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین شرکای تجاری ایران به حساب می‌آید، چهار استان دیگر متقاضی راه‌اندازی این دفتر در کشور عراق بودند که سرانجام مسئولیت راه‌اندازی و توسعه مرکز تجارت، فروش و بازاریابی ایران در عراق برعهده خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گذاشته شد.

وی ادامه داد: از مزایای این دفتر تجاری می‌توان به تسهیل در فرآیند صادرات و واردات، امکان‌سنجی و بازاریابی فروش محصولات داخلی در عراق، برگزاری نمایشگاه، تسهیل در رفت‌وآمد تجار، پیگیری و رفع موانع صادرات و فراهم شدن ظرفیت حمایت‌های مالی و اعتباری از طریق سیستم‌های بانکی اشاره کرد.

مرزی خاطرنشان کرد: نخستین نشست کمیسیون راه‌اندازی این دفتر تجاری با حضور نمایندگانی از اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و خانه صنعت کرمانشاه روز گذشته برگزار شد.

وی با اشاره به آمادگی کامل خانه صنعت کرمانشاه برای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این دفتر، ابراز کرد: خانه صنعت کرمانشاه زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این دفتر را در اسرع وقت فراهم خواهد کرد و فقط منتظر مجوز وزارت صمت برای راه‌اندازی هستیم.

شناسه خبر 45462