شناسه خبر:45479
1400/6/15 10:23:45

سپهرغرب، گروه خبر: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: در اولین جشنواره کشوری کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) به میزبانی استان سمنان، دانش‌ آموزان و فرهنگیان کردستانی موفق به کسب پنج عنوان برتر شدند.

افشین خوشگوار اظهار کرد: اولین جشنواره کشوری کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) به میزبانی استان سمنان از اسفند سال گذشته در محورهای فعالیت بدنی با هدف کنترل وزن، عوارض و پیامدهای چاقی، سبک زندگی فعال و سالم، تغذیه سالم و هدفمند، پیشگیری از چاقی و مدیریت وزن برگزار شد.

وی با بیان اینکه جشنواره کوچ در 9 قالب برگزار شد، افزود: فیلم داستانی، عکس، پویانمایی، نقاشی، دلنوشته (تجربه گردانی)، ایده‌پردازی و خلاقیت، کاریکاتور، نرم‌افزار و پوستر آموزشی قالب‌های این جشنواره است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش یادآور شد: این جشنواره برای دانش‌آموزان، والدین و همکاران فرهنگی برگزار شد و دو هزار و 28 اثر از سوی استان‌ها به دبیرخانه استان میزبان ارسال و پس از بررسی و داوری آثار، نتایج و نفرات برتر بخش‌های مختلف در سه بخش دانش‌آموزان، همکاران فرهنگی و والدین معرفی شد.

خوشگوار اضافه کرد: در مرحله نهایی این جشنواره، استان کردستان موفق به کسب یک عنوان اول، دو عنوان دومی و دو مقام سومی شد.

وی افزود: در بخش فیلم داستانی همکار فرهنگی محمد شهبازی از منطقه کرانی موفق به کسب عنوان اول کشور شد و کیوان شاه محمدی معلم تربیت بدنی سقز نیز مقام دوم این رشته را از آن خود کرد.

وی یادآور شد: ناصر سعید تبار معلم تربیت بدنی منطقه کلاترزان نیز در بخش پوستر آموزشی در جایگاه دوم کشور ایستاد و فاطمه شهبازی دانش‌آموز منطقه کرانی در بخش عکس و سیروان کریم پور معلم تربیت بدنی شهرستان سقز در بخش نرم‌افزار موفق به کسب عنوان سوم جشنواره کشوری کوچ شدند.

استان کردستان 300 هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و 800 واحد آموزشگاهی تحصیل می‌کنند.

شناسه خبر 45479