شناسه خبر:45568
1400/6/17 10:35:41

سپهرغرب، گروه خبر: هم‌زمان با هفته تعاون 10 طرح تعاونی در استان همدان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی هم‌زمان با 268 طرح تعاونی در کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان روز سه‌شنبه در این آیین افزود: میزان سرمایه‌گذاری برای این طرح‌ها توسط تعاونی‌ها 125 میلیارد ریال است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، برای 177 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

احمد توصیفیان اظهار کرد: استان همدان دارای یک‌هزار و 212 شرکت تعاونی فعال و درحال بهره‌برداری با فرصت شغلی 13 هزار و 682 نفر است که 31 هزار و 137 نفر عضو این تعاونی‌ها در سطح استان هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد 689 تعاونی تولیدی شامل تعاونی‌های کشاوزی، صنعتی و معدنی و فرش دستبافت و تعداد 364 تعاونی خدماتی شامل تعاونی‌های حمل‌ونقل، سهام عدالت و خدمات بوده و تعداد 209 تعاونی توزیعی شامل تعاونی‌های مسکن، مصرف و تعاونی اعتبار است.

توصفیان افزود: برای توسعه اقتصادی نیازمند کار جمعی، سخت‌کوشی، پشتکار، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی هستیم و ضرورت دارد باور تعاون، فرهنگ کار و کار جمعی در جامعه تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت در عرصه تعاون علاوه‌بر تاب‌آوری اقتصادی در شرایط اعمال تحریم‌ها با حاکم بودن روح جمعی سبب نقش‌آفرینی در پیشرفت کشور خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار کرد: تعاون راهکار مناسب برای گردش عدالت اجتماعی است و اقتصاد تعاون با نگرش اقتصاد انسان‌محور، دارای ویژگی‌های رشدگرایی و بازتوزیعی است.

به گفته وی فعالیت در عرصه تعاون موجب رونق تولید داخلی، استقلال و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی است، به‌گونه‌ای که تعاون موجب تجمیع سرمایه‌ها، سرمایه‌گذاری داخلی و مشارکت افراد در برابری فرصت‌ها است.

شناسه خبر 45568