شناسه خبر:45574
1400/6/17 11:13:57

سپهرغرب، گروه خبر: بخشدار بیرانوند با بیان اینکه 7 روستا در این بخش با تانکر آبرسانی می‌شوند، گفت: اختصاص حق آبه از سد ایوشان برای کشاورزان منطقه یک ضرورت است.

هادی دالوند در این‌باره گفت: با توجه به کمبود بارش‌های نزولات جوی ساکنین بخش بیرانوند با جمعیت 15 هزار نفر در حوزه کشاورزی و آب شرب دچار مشکلاتی شدند.

وی بابیان اینکه در حوزه آب شرب 7 روستا با جمعیت 1000 نفر دچار مشکل حاد شدند که با تانکر آب رسانی می‌شوند، گفت: با در نظر گرفتن شدت خشکسالی و عدم بارش نزولات آسمانی در ایام پایانی فصل خشک یقیناً تعداد روستاهایی که با تانکر آب رسانی شوند افزایش خواهد یافت.

دالوند با اعلام این خبر که آبفا شهرستان جهت حل مشکلات کم آبی تعداد روستاهای تابعه بخش در دهستان شمالی (تپه شیرخان،توئیشکه،خراشکفت و مله تخت)با احداث یک حلقه چاه و لوله گذاری اقدامات خوبی انجام داده است،گفت: با بهره برداری این طرح در آینده نزدیک مردم این مناطق می‌توانند از آب سالم بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای حل مشکل روستاهای زیر مجموعه دهستان بیرانوند جنوبی از جمله (قلعه رحیم،قلعه منصور،حاجی آباد،گرزکل،خسروخانی،سراب علی نقی،سیل نظر،سراب داراب) پیگرهای لازم از طریق آبفا شهرستان خرم‌آباد جهت جانمایی جهت حفر دو حلقه چاه اقداماتی صورت گرفته،که امیدواریم متولیان امر برای رفع مشکل کم آبی پروژه‌های مذکور را اجرا و به بهره‌برداری برسانند.

بخشدار بیرانوند با تاکید بر اینکه اختصاص حق آبه دائمی از سد ایوشان برای کشاورزان منطقه بیرانوند یک ضرورت است گفت: بیرانشهر یکی از قطب‌های مهم کشاورزی شهرستان خرم آباد است که باید توجه در این حوزه به آن شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر از نظر کشاورزی با توجه به پیگیری‌های بعمل آمده و مساعدت مسولین آب منطقه‌ای استان از طریق رهاسازی بخشی از آب ذخیره شده سد ایوشان و همکاری مردم از نظر الگو و سطح زیر کشت خوشبختانه این مشکل در حوزه کشاورزی کم رنگ شد.

دالوند ادامه داد:اگر آب سد رهاسازی نمیشد خسارت چند میلیاردی به حوزه کشاورزی این منطقه وارد می‌شد که می‌طلبد برای سال‌های آینده تخصیص حق‌آبه برای کشاورزان منطقه در نظر گرفته شود.

شناسه خبر 45574