شناسه خبر:45669
1400/6/20 10:19:16

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار بهار گفت: بودجه سالیانه شهرداری بهار 20 میلیارد تومان بوده و سرانه شهروندی 700 هزار تومان است که این بودجه در شأن مردم بهار نیست.

مهدی مجیدی در نشست با اصحاب رسانه ابراز کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در ارتباط بین شهروندان و مدیریت شهری دارند و امیدواریم با اطلاع‌رسانی به‌موقع و همکاری بین رسانه‌ها و مدیریت شهری، انتظارات مردم پاسخ داده شود.

شهردار بهار گفت: در سالیان گذشته شهرداری به‌عنوان دستگاه خدمات‌رسان در حوزه عمران و خدمات شهری دیده می‌شد و عمده انتظارات خدماتی بوده، درصورتی که امروزه شهرداری‌ها کارکردهای فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی هم دارند، چراکه مطالبات شهروندان صرفاً نیازهای کالبدی شهر نیست.

این مقام مسئول اظهار کرد: تا زمانی که نگرش مردم تغییر نکند و احساس تعلق به‌وجود نیاید، ارتباط بین مردم و مدیریت شهری به‌وجود نمی‌آید و همه جمعیت شهری بهار در تعیین سرنوشت خود سهیم هستند و استفاده از خدمات شهروندی حق مسلم آنان است که با مشارکت بیشتر مردم، محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: نزدیکی شهر بهار به مرکز استان می‌تواند تهدید یا فرصت باشد که تأمین مایحتاج از مرکز و انتقال نقدینگی به مرکز استان به‌عنوان تهدید و منتفع شدن از اقتصاد گردشگری و جذب مسافران عبوری می‌تواند به‌عنوان فرصتی برای شهر بهار مطرح شود.

این مقام مسئول اعلام کرد: بودجه سالیانه شهرداری بهار 20 میلیارد تومان بوده و سرانه شهروندی 700 هزار تومان است که این بودجه در شأن مردم بهار نیست.

مجیدی خاطرنشان کرد: شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است که توسط مردم اداره می‌شود و شهروندان بودجه شهرداری را تأمین می‌کنند.

شهردار بهار میانگین عوارض نوسازی در شهر بهار برای هر خانوار را 30 هزار تومان ذکر کرد و گفت: در 6 ماهه ابتدایی سال از 10 هزار و 500 پرونده نوسازی، 592 فقره عوارض نوسازی را پرداخت کردند که معادل پنج درصد مردم است.

وی ادامه داد: همچنین در نیمه نخست سال، در بحث عوارض کسب و پیشه از دو هزار و 200 واحد کسبی در شهر بهار، 23 واحد عوارض کسب و پیشه را پرداخت کرده‌اند که این رقم بسیار پایین است.

مجیدی افزود: با پرداخت به‌موقع عوارض توسط شهروندان اقدامات عمرانی مطلوبی در سطح شهر انجام خواهد شد و اگر قرار است شهر بهار ساخته شود، با همراهی و مشارکت مردم اتفاق می‌افتد.

وی یکی از ظرفیت‌های شهر بهار را وجود بلوارهای ورودی عریض در شهر دانست و گفت: 95 درصد املاک در مسیر بلوار ورودی شهر تملک شده و برای تملک املاک باقی‌مانده با توجه به تورم موجود، میلیاردها تومان پول نیاز است.

این مقام مسئول از سرمایه‌گذاران و توانمندان شهر خواست برای اجرای پروژه‌های جدید و احداث مراکز تجاری، هتل و رستوران وارد شوند، زیرا شهر بهار در همه ابعاد تجاری به‌صورت یکسان رشد نداشته است و شهرداری و شورای اسلامی شهر تسهیل‌گر امور خواهد بود.

شهردار بهار اظهار کرد: سالیانه 600 هزار نفر از میدان نیایش عبور کرده و به غار‌ علیصدر می‌روند که اگر بتوانیم با ایجاد مجموعه تفریحی توریستی و هتل و رستوران در این مسیر، مسافران را در شهر بهار ماندگار کنیم، اقتصاد این شهر نیز رونق می‌یابد و از مالکان زمین‌های در مسیر طرح، برای مشارکت یاری می‌طلبیم و تخفیفات خوبی در راستای مشارکت شهروندان اعمال می‌شود.

مجیدی با بیان اینکه نقشه راه در شهرسازی طرح تفصیلی و طرح جامع است، گفت: در سالیان گذشته حریم شهر بهار را بدون درنظر گرفتن آسیب‌ها و مشکلات بعدی کاهش دادند و برخی از املاک واجد ارزش شهرداری بهار نیز درحال حاضر خارج از حریم است که باید خط حریم به جای قبل بازگردد و محدوده و حریم برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم، اصلاح شود و در این زمین‌ها ظرفیت ایجاد باغ‌شهر وجود دارد که به رونق شهر کمک شایانی خواهد کرد.

شهردار بهار به ایجاد اتاق فکر برای برطرف کردن نیازهای مردم و اجرای طرح محله‌محوری و مسجدمحوری اشاره کرد و گفت: با حضور در مساجد مشکلات مردم احصا می‌شود و در حد وسع و توان حل خواهد شد.

وی مشکلات جزیره شادی در ورودی بهار را یادآور شد و گفت: پروژه جزیره شادی از یک دهه گذشته آغاز شده و با ورود ارگان‌های نظارتی و ایرادات موجود، پروژه متوقف و با مصوبات قرار بر ابطال قرارداد در محاکم قضائی شد که با توجه به نیاز شهروندان برای استفاده از این پروژه، ما با رعایت حقوق شهر با سرمایه‌گذار وارد مذاکره خواهیم شد و در حیطه قانون و تأیید مراجع قضائی اقدام خواهیم کرد.

مجیدی از ایجاد کارگاه زیباسازی شهر خبر داد و گفت: در راستای کاهش هزینه‌ها، مبلمان شهری مورد نیاز و صنایع فلزی با همکاری شهرداری بهار در کارگاه زیباسازی شهر، تولید می‌شود.

وی اعلام کرد: پس از ماه صفر، جشنواره‌های تخصصی و برنامه‌های شاد مانند جُنگ‌ها در شهر بهار اجراها خواهد شد تا امید و اعتماد به مردم عزیز بهار برگردد.

این مقام مسئول تأکید کرد: من خودم را بهاری می‌دانم و تأمین منافع مردم شهرم در اولویت کاری است و امیدوارم مردم مشکلات را با مجموعه شهرداری در میان بگذارند تا با هم‌افزایی و مشارکت شهروندان به حالت مطلوب برسیم.

در ادامه نشست برخی از مشکلات و مطالبات شهروندان مانند ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری، تفکیک و تولید زمین برای ساخت‌وساز، ایجاد اِلمان‌های شهری، مشکل کمربندی بهار، مشکل سنددار شدن زمین‌های پشت فرمانداری، بهسازی و بازسازی و تجهیز پارک‌ها و بوستان‌های محلات، پیگیری وضعیت انتقال مشاغل بلوار آیت‌الله بهاری به ناحیه مشاغل مزاحم، اصلاح خط عبوری مسیر تاکسی‌ها به مناطق مختلف شهر، سامان‌دهی آرامستان و مرقد آیت‌الله بهاری شهر بهار، اجرای طرح‌های گردشگری و خانه‌های بوم‌گردی، مشکل سرعت‌گیرهای سطح شهر و سامان‌دهی ورودی شهر بهار، توسط خبرنگاران مطرح و پاسخ داده شد.

شناسه خبر 45669