شناسه خبر:45670
1400/6/20 10:22:30
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

نمایندگان بر گزینه استاندار اجماع کنند

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان با بیان اینکه مجمع نمایندگان برای انتخاب استاندار با اجماع نسبی به دولت نظر مشورتی دهند گفت: انتظار مردم این است اجماع نسبی در مجمع رخ دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه چهار مسأله باعث آفت در دولت می‌شود اظهار کرد: اگر دولتی یا مسؤولی نسبت به مسائل اصلی بی‌تفاوت باشد، دولت سست خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مبارزه با فساد باید مراقبت کرد که تضییع اصول رخ ندهد افزود: برای رسیدن به عدالت باید کارهای اولویت‌دار مد نظر باشد و عادلانه بودن ساختارهای اقتصادی و فرهنگی دنبال شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه صرف وجود مدیران عدالتخواه کافی نیست و باید زمینه مبارزه با فساد مهیا شود تصریح کرد: دولت باید با دلال‌ها و مافیای اقتصادی که گاهی به صورت ساختاریافته فعالیت می‌کنند مقابله و از رانت‌خواری‌ها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه با افرادی که قدرت دارند و می‌توانند بازار ارز را دچار اخلال کنند و در بازار دخالت کنند، باید مقابله کرد ادامه داد: با افرادی که در هر سطحی فساد می‌کنند باید مقابله شود و نباید با آنها مماشات کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه نباید اجازه داد مسؤولان سست انتخاب شوند خاطرنشان کرد: اگر مدیران ناکارآمد بر سر کار بیایند، دولت سست می‌شود.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان در انتخاب استاندار همدان می‌تواند تأثیرگذار باشد و با وزارت کشور و دولت برای انتخاب گزینه کارآمد تعامل کند گفت: انتظار مردم این است که یک اجماع نسبی در مجمع نمایندگان رخ دهد نه اینکه هر یک از نمایندگان جداگانه مقاصد خود را دنبال کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در حوزه صنعت، کشاورزی و آب مشکلاتی در استان وجود دارد اظهار کرد: بنابراین نیاز است استانداری سکان مدیریتی استان را بر عهده بگیرد فارغ از بومی و غیر بومی مشکلات را حل کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از همه درخواست دارم در فضای سخت اقتصادی نسبت به مستأجران انصاف بیشتری داشته باشند ادامه داد: ما در استان به ویژه شهر همدان مشکل مسکن داریم و قیمت مسکن و اجاره بسیار بالاست.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی در ادامه با اشاره با سالگرد شهادت شهید مدنی، ایشان را مجتهدی انقلابی دانست که در حوزه اجتماعی آثار و برکات او همچنان پابرجاست.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت شهید مدنی اظهار کرد: باید سعی راه و روش این شهید بزرگوار را ادامه دهیم.

شناسه خبر 45670