شناسه خبر:45790
1400/6/22 09:46:40

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک راهبرد کلان کشوری است، گفت: مدیران اجرایی استان هم موظف به عملیاتی کردن این راهبرد هستند و برای این کار ابتدا نیازمند تدوین برنامه عملیاتی هستیم، سپس باید آن را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

«هوشنگ بازوند» روز یکشنبه در جلسه ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان کرمانشاه با هدف پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی نظام، مردم هستند و گل سرسبد این سرمایه نیز جوانانند که بر تمام مسئولان و مدیران لازم است این سرمایه را تقویت کنند، به آن توجه کرده و گسترشش دهند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه جوانان مستعد، باهوش و آینده‌نگری دارد، اظهار کرد: این واقعیت مایه امیدواری برای آینده استان است.

   امید، سوخت توسعه کشور است

وی با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید، گفت: همواره با تغییر دولت‌ها یک امید جدید در جامعه ایجاد می‌شود و وظیفه ما این است که نگذاریم این امید تبدیل به یأس شود، بلکه باید در عمل و با اقدام آن را حفظ کرد و گسترش داد، زیرا امیدواری، سوخت توسعه کشور است.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تقدیر از اداره‌ کل ورزش و جوانان استان، ابراز کرد: مدیرکل ورزش و جوانان باید دست کم نیمی از وقت خود را برای رسیدگی به امور جوانان بگذارد، زیرا همین جوانان هستند که بخش ورزش را پویا می‌کنند که خوشبختانه آقای رحیمی به این توصیه عمل کرده‌اند و کسب رتبه در بین ستادهای سامان‌دهی امور جوانان کشور مؤید این‌ موضوع است.

بازوند اضافه کرد: همه ادارات و دستگاه‌های استان درباره امور جوانان وظیفه دارند و باید برای دغدغه‌های جوانان برنامه‌های مجزا داشته باشند که این‌ موضوع در جلسه بعدی ستاد سامان‌دهی جوانان استان پیگیری خواهد شد و مدیران کل باید گزارش ارائه کنند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت حمایت از دانش‌آموزان به‌عنوان یک سرمایه بزرگ در استان، عنوان کرد: با توجه به اینکه دشمن به‌شدت درحال بمباران فرهنگی علیه سرمایه‌های کشور است، وظیفه ما در زمینه حمایت از جوانان و دانش‌آموزان بسیار بزرگ است.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به تعلل بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به جوانان، گفت: این‌ موضوع پذیرفتنی نیست و بانک‌ها نمی‌توانند به بهانه نداشتن منابع از انجام‌ وظیفه شانه خالی کنند، زیرا پرداخت این تسهیلات مصوبه مجلس بوده و منابع آن در قانون دیده شده‌ است.

   درخشش گلف کرمانشاه در کشور

در بخش دیگری از این نشست رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گفت: اگر از نوجوانان و دانش‌آموزان حمایت و به مشکلات آنان رسیدگی شود، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که هم‌اکنون استان را گرفتار کرده است، ایجاد نخواهد شد.

حجت‌الاسلام نادری از استاندار کرمانشاه تقاضا کرد که دستور حمایت ادارات اجرایی استان از دانش‌آموزان مستعد و اتحادیه انجمن‌های اسلامی را صادر کند.

رئیس هیئت گلف استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: گلف حدود 15 سال است که در استان پا گرفته، اما متأسفانه تا مدتی پیش یک وجب زمین هم برای آموزش ورزشکاران نداشت که خوشبختانه با حمایت استاندار و اداره‌ کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه زمینی در مجموعه ورزشی 15 خرداد برای سایت گلف درنظر گرفته‌ شده که قابل‌تقدیر است.

«الهام اکبری» افزود: استعدادهای زیادی در ورزش گلف استان حضور دارند، به‌طوری‌ که در نخستین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی سه ورزشکار استان حائز رتبه شدند و در دومین المپیاد نیز یک نشان نقره و یک نشان برنز کسب کردیم و اکنون نوجوانان کرمانشاهی با حمایت مربیان توانمند نام کرمانشاه را در ورزش گلف کشور مطرح کرده‌اند.

شیرزادی، رئیس هیئت اسکیت استان کرمانشاه هم در ادامه این نشست گفت: با حمایت اداره‌ کل ورزش و جوانان و استاندار کرمانشاه این استان صاحب استانداردترین پیست اسکیت کشور شده، به‌طوری‌ که این مکان تنها پیست دارای تأییدیه برگزاری مسابقات بین‌المللی است.

در ادامه این جلسه پنج مصوبه ازجمله الزام همه دستگاه‌های اجرایی استان به تهیه فهرست ظرفیت‌های خود درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، الزام همه دستگاه‌ها به ارائه گزارش عملکرد 6 ماهه تا ابتدای مهر امسال در این زمینه، تکلیف همه دستگاه‌های اجرایی استان برای ارائه گزارش عملکرد از اقدامات خود در زمینه اوقات فراغت جوانان و ملزم کردن مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به انتصاب دو جوان به‌عنوان مشاور جوان خود، به تصویب اعضا رسید.

در پایان این نشست لوح تقدیر وزیر ورزش و جوانان به استاندار کرمانشاه به‌عنوان رئیس ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان اهدا شد و همچنین بازوند از اعضای مؤثر این ستاد در استان تقدیر کرد.

براساس اعلام دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، استان‌های یزد، ایلام و کرمانشاه به‌ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم ستادهای سامان‌دهی امور جوانان در سال گذشته شده‌اند.

شناسه خبر 45790