شناسه خبر:45798
1400/6/22 10:08:00

سپهرغرب، گروه خبر: طی مراسمی روز یکشنبه از پوستر یازدهمین دوره جشنواره فیلم و عکس ژیار و هفته فیلم دفاع مقدس و پایداری سرزمین مجاهدت‌های خاموش رونمایی شد.

پوستر یازدهمین دوره جشنواره فیلم و عکس ژیار و هفته فیلم دفاع مقدس و پایداری سرزمین مجاهدت‌های خاموش روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی سینما و تجلیل از فعالان عرصه سینمای استان رونمایی شد.

دهمین جشنواره فیلم و عکس ژیار اردیبهشت سال 1397 برگزار شد و طی این سه سال به دلیل مشکلات مالی و تامین نشدن اعتبار مورد نیاز آن برگزار نشد و حال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده دی ماه سال جاری چهاردهمین دوره این جشنواره برگزار می‌شود.

مدیر انجمن سینما جوانان استان کردستان در این مراسم با اشاره به اینکه تامین اعتبار مورد نیاز برای این دوره از جشنواره یکی از مسائل حائز اهمیت است، اظهار داشت: بر اساس اعلام مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اعتبار مورد نیاز برای این دوره از جشنواره ژیار تامین شده و این خبر خوبی برای علاقمندان به این حوزه است.

سالم صلواتی اضافه کرد: فیلمسازان ما بیشتر از تجلیل از کار آنها و دریافت لوح سپاس و هدیه‌، نیاز به حمایت برای تولید آثار بیشتر و بهتر دارند.

هفته فیلم دفاع مقدس هم از یکم تا چهارم مهرماه سال جاری با همکاری سازمان امور سینمایی کشور، انجمن سینما جوانان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم از فعالان عرصه سینمای استان شامل فریدون ملک محمدنژاد، جمشید فرجوند فردا به دلیل موفقیت در جشنواره فیلم کوتاه تهران، هژیر اسعدی، سالم صلواتی، توفیق امانی، سیدپیام حسینی، شورش وکیلی، ارسطو مفاخری، وریا عبدیانی، رضا محمدی، حاتم ساعدپناه، آوات ساعدپناه، آکو زندکریمی، سامان حسین پور، عدنان زندی، زانیار لطفی، فرشید گویلی، فریدون حامدی، کاظم نوربخش، حیدر مرادی، انور رندانی، امیر غلامی، آیرین جواهری و یلدا معماری تجلیل به عمل آمد.

شناسه خبر 45798