شناسه خبر:45844
1400/6/23 10:13:32

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در طول بیماری کرونا یکی از اقدامات مؤثر در راستای مبارزه با ویروس و کاهش آسیب‌های بیماری اجرای طرح سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی است که در استان مرکزی بیش از 15 هزار نفر در این راستا آموزش دیدند و بیش از 800 گروه جهادی برای اجرای طرح نقش‌آفرینی می‌کنند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی صبح روز گذشته در آیین آغاز پویش ملی شور عاطفه‌ها و همکلاسی مهربان در استان مرکزی در دبیرستان فطرت اراک اظهار کرد: تسلیم نشدن در برابر دشمنان و زیر بار زورگویی‌ها نرفتن، مهم‌ترین درس عاشورا است و انقلاب اسلامی که برگرفته از نهضت و قیام حسینی بوده، راه حسینی و قیام عاشورا را با اقتدار دنبال خواهد کرد و ملت ایران در طول این سال‌ها نشان داده‌اند عزمی راسخ برای ادامه مسیر عاشورا دارند.

وی افزود: یکی از ضرورت‌های مهم امروز جامعه ترویج و تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است، چراکه اگر این فرهنگ ارزشی در جامعه‌ای فراموش شود، تحریف و فراموشی ارزش‌ها بر جامعه غلبه خواهد کرد و آسیب‌های زیادی به پیکره جامعه وارد می‌کند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه امروزه دشمن با روش تحریف به دنبال فراموشی ارزش‌ها و فرهنگ‌های اسلامی است و از فضای مجازی به‌عنوان ابزار برای دور کردن جوانان از ارزش‌های اسلامی استفاده می‌کند و بنابراین باید نسبت به فتنه‌انگیزی‌ها هوشیارانه عمل کرد، ادامه داد:‌ مقاومت ملت ایران در طول 42 سال انقلاب اسلامی راهبردهای دشمنان را با شکست جدی مواجه کرده و امروز پیروزی‌های جبهه مقاومت و افتخارآفرینی‌های آن لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.

کریمی گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته انقلاب اسلامی و مهم‌ترین دلیل موفقیت‌های 42 ساله در کشور، بسیج مردمی است که به برکت نهضت امام خمینی (ره) جاری شد و امروز همه تلاش و توان برای استفاده از ظرفیت مردم در امورات باشد.

وی با بیان اینکه مردم‌باوری، مردم‌داری و مردم‌یاری ویژگی مهم نظام اسلامی است و ضمن اینکه باید این سه شاخصه مهم همواره تقویت شوند باید از ظرفیت مردم برای رفع مشکلات بیشتر به‌کارگیری شود، اظهار کرد: خدمت به مردم مهم‌ترین اولویت نظام اسلامی است و سپاه با نگاه دینی و مکتبی خدمت بی‌منت و صادقانه به مردم را برای خود افتخار می‌داند و در این مسیر متوقف نخواهد شد و هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ضرورت‌ها برای حرکت در مسیر خدمت‌رسانی حفظ کرامت مردم است که خوشبختانه نهادهای انقلابی به این مسئله توجه ویژه دارند و رویکرد سپاه در این مسیر توانمندسازی مردم است، بیان کرد: مشارکت نهادهای انقلابی در طول بیماری کرونا برای انجام سنت‌های حسنه و کمک‌های مؤمنانه بسیار قابل تقدیر است و به برکت هم‌افزایی‌ها و مشارکت‌ها اتفاقات خوبی در سطح استان مرکزی رقم خورده که توزیع 352 هزار بسته معیشتی یک نمونه از آن است.

به گفته وی در طول بیماری کرونا یکی از اقدامات مؤثر در راستای مبارزه با ویروس و کاهش آسیب‌های بیماری اجرای طرح سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی است که در استان مرکزی بیش از 15 هزار نفر در این راستا آموزش دیدند و بیش از 800 گروه جهادی برای اجرای طرح نقش‌آفرینی می‌کنند.

کریمی ادامه داد: مردم‌پایه بودن طرح شهیدسلیمانی با محوریت مساجد یکی از دلایل موفقیت طرح است و بیش از یک ماه از اجرای مرحله پنجم طرح شهیدسلیمانی می‌گذرد که علاوه‌بر اجرای مؤلفه‌های قبلی، کمک به واکسیناسیون عمومی مردم نیز با قوت دنبال می‌شود.

شناسه خبر 45844