شناسه خبر:45855
1400/6/23 10:44:23

سپهرغرب، گروه کافه کتاب: دومین دوره انتخاب و معرفی کتاب برگزیده دانشگاهی همزمان با سومین جشنواره ملی نشر دانشگاهی در هفته کتاب برگزار می‌شود.

مسئول کمیته انتخاب کتاب برتر دانشگاهی انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی نشر دانشگاهی همزمان با هفته کتاب، گفت: این جشنواره همچون سال گذشته شامل نمایشگاه مجازی کتاب دانشگاهی، همایش و میزگرد مجازی با محوریت کتاب دانشگاهی و انتخاب و معرفی کتاب برگزیده دانشگاهی است.

مسعود پایدار افزود: در همین راستا امسال دومین دوره انتخاب و معرفی کتاب برگزیده دانشگاهی با هدف حمایت از تولید علم و انتشار آثار مؤثر در توسعه علمی کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی در سال 1400 محدود به آثار چاپ اول 1399 خواهد بود، عنوان کرد: این کتاب‌ها باید در رشته‌های دانشگاهی اعم از علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علوم کشاورزی و دامی، هنر و معماری باشند.

وی همچنین درباره معیارهای انتخاب این آثار توضیح داد: کتاب برگزیده دانشگاهی منحصر به آثار تألیفی دارای مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در انتخاب آن‌ها معیارهایی مانند محتوای مناسب علمی، نوآوری در ارائه موضوع، نحوه نگارش و ویرایش علمی و ادبی متن، و همچنین کیفیت ارائه اثر از نظر حروف‌نگاری، صفحه‌آرایی، کیفیت فنی چاپ و صحافی و طراحی جلد در نظر گرفته می‌شود.

به گفته پایدار، انتخاب کتاب‌های برگزیده با نظر هیئت داوران، و معرفی آن بر عهده کمیته انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی است.

وی همچنین درباره زمان و نحوه تحویل آثار نیز گفت: پدیدآورندگان و ناشران آثار دانشگاهی می‌توانند یکم تا 30 مهر نسخه‌ای از کتاب‌‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی در انجمن تحویل دهند.

پایدار در پایان با بیان اینکه همزمان با انتخاب و معرفی کتاب برگزیده، ناشر پیشکسوت دانشگاهی نیز معرفی و تقدیر می‌شود، یادآور شد: انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی معمولا هر سال از ناشران پیشکسوت این حوزه تقدیر می‌کند و امسال نیز در کنار معرفی کتاب‌های برگزیده، این مراسم برگزار می‌شود.

شناسه خبر 45855