شناسه خبر:45938
1400/6/25 10:03:31

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس بیمارستان ولی‌ عصر(عج) اراک گفت: این مرکز مادرتخصصی درمانی در استان مرکزی که در اوج شیوع پنجم کرونا مأموریت‌های اصلی خود را با هدف خدمات‌دهی به مبتلایان کووید 19 به حداقل رسانده بود، شرایط عادی خدمات‌دهی به بیماران را از سر گرفت.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، «رضا شجاعی» افزود: این مرکز مادرتخصصی قطب ارائه خدمات به بیماران تروما و حادثه استان مرکزی و سایر شهرهای تابعه است که در اوج شیوع پنجم کرونا فشار مضاعفی را در ارائه خدمات تخصصی درمانی به مبتلایان متحمل شد؛ مأموریت‌های این بیمارستان اکنون به روال قبل بازگشته است.

وی تأکید کرد: از ماه گذشته به دنبال افزایش موارد بستری بیماران مبتلا به کووید 19 و تکمیل ظرفیت مراکز درمانی امیرالمؤمنین (ع)، آیت‌الله خوانساری و بیمارستان امیرکبیر، این مرکز درمانی نیز پذیرای مبتلایان پُرتعداد کووید 19 شد.

رئیس بیمارستان ولی عصر (عج) اراک اظهار کرد: این امر بار مضاعفی بر دوش سانتر تروما و حوادث استان گذاشت و نیروها و کارکنان باید تقسیم‌ می‌شدند تا علاوه‌بر خدمات‌دهی به بیماران کرونایی، موارد آسیب‌دیده، جراحات و تروما را نیز زیر پوشش داشته باشند که این امر لطمه‌ای را به بخش درمان و خدمت‌رسانی به بیماران ترومایی وارد می‌کرد.

شجاعی ادامه داد: اکنون این مرکز آماده ارائه خدمات درمانی مناسب به بیماران حادثه‌دیده است و شهروندان می‌توانند با اطمینان خاطر به این مرکز مراجعه کنند، اما این امر منوط به آن است که وارد اوج شیوع دیگر بیماری نشویم.

وی خاطرنشان کرد: از تمام شهروندان انتظار می‌رود در فرآیند واکسیناسیون شرکت کرده و پروتکل‌های بهداشتی را با حساسیت تا قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا رعایت کنند و با این رفتار مسئولانه کادر درمان را یاری دهند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال 98 آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

 

شناسه خبر 45938