شناسه خبر:46025
1400/6/27 11:01:49

سپهرغرب، گروه سلامت: فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از اثربخشی دو واکسن تولید داخل برای افراد زیر 18 سال خبر داد.

علیرضا زالی گفت: آمارها به شدت رو به کاهش است و تعداد کل بستری‌های روز گذشته به زیر 6 هزار و 900 نفر رسید و همچنین تعداد مراجعان سرپایی به زیر 18 هزار نفر و تعداد ترخیص‌ها به یک هزار و 226 نفر بالغ شده است.

وی افزود: موارد جدید ابتلاء هم یک هزار و 200 مورد بوده و تعداد ترخیص‌ها پس از مدت‌ها از تعداد بستری بیشتر بوده است، 183 نفر از موارد جدید روز گذشته نیز در بخش مراقبت ویژه بستری شده اند و تعداد فوتی‌ها نیز 6 درصد کاهش داشته است.

زالی با اشاره به فعالیت 15 مرکز واکسیناسیون شبانه روزی در تهران، گفت: در روزهای آینده تعداد دیگری از مراکز واکسیناسیون به ویژه در تهران شبانه روزی می‌شود.

وی درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان افزود: به زودی شیوه نامه‌ای از سوی وزارت بهداشت در این خصوص تدوین خواهد شد و در آستانه بازگشایی مدارس دانش‌آموزان نیز واکسینه خواهند شد.

زالی در ارتباط با روند واکسیناسیون در تهران، گفت: این هفته واکسیناسیون 10 گروه شغلی که در برنامه واکسیناسیون قرار گرفته اند، پایان خواهد یافت.

وی ادامه داد: واکسیناسیون استادان دانشگاه‌ها، معلمان و دانشجویان آغاز شده و در مراحل پایانی است.

زالی افزود: تزریق واکسن انستیتو پاستور در فاز سوم بالینی در 7 استان در حال انجام است و تحقیقات حاکی از اثر بخشی این واکسن برای گروه‌های زیر 18 سال است.

وی گفت: واکسن نورا نیز برای گروه سنی زیر 18 سال مناسب است و در میان واکسن‌های خارجی مثل سینوفارم که در سبد واکسیناسیون ما هم قرار دارد، این اثر بخشی را برای زیر 18 سال دارد.

 

شناسه خبر 46025