شناسه خبر:46168
1400/6/30 09:09:08

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با توجه به اختصاص 555 نفر سهمیه برای اعزام زائرین اربعین حسینی به استان، گفت: پیگیری و هماهنگی لازم برای برقراری 10 پرواز ویژه اربعین در مسیر کرمانشاه به نجف و بالعکس انجام شده است.

هوشنگ بازوند در جمع اصحاب رسانه از کرمانشاه به‌عنوان دروازه عتبات عالیات و قدمگاه زائران حسینی نام برد و اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، امسال نیز امکان خدمت‌گزاری به زائرین برای اعزام از طریق مرز خسروی فراهم نشد، اما با تمهیدات اندیشده‌شده مقدمات و زمینه‌های لازم برای اعزام زائران و مشتاقان زیارت اربعین حسینی (ع) به‌صورت هوایی انجام و پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تمام دستورالعمل‌ها برای حفظ سلامت زائران اربعین حسینی است و بر این اساس متقاضیانی که طبق اعلام قبلی و دستورالعمل ابلاغی حج و زیارت در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند با ویزای معتبر، داشتن تست پی.سی.آر منفی و انجام دو دوز واکسیناسیون، نسبت به گرفتن بلیت اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: برای اعزام به مراسم اربعین تزریق دو دوز واکسن قطعی است و درواقع افرادی که در مراسم اربعین شرکت می‌کنند، براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا و اعلام وزارت بهداشت باید حتماً گواهی دو دوز واکسن را داشته باشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پیگیری ویژه‌ای برای برقراری پروازهای رفت و برگشت از طریق هواپیمایی پویا نیز در دست اقدام است، اما تا به امروز امکان پنج پرواز رفت و برگشت در تاریخ‌های 1، 3،4، 6 و 8 مهرماه از کرمانشاه به نجف فراهم شده است و این پروازها برای اعزام زائرین انجام می‌شود.

 

شناسه خبر 46168