شناسه خبر:46174
1400/6/30 09:36:08

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: باوجود افزایش تعداد بخش‌های مربوط به بیماران کرونایی اما همچنان تعداد بیماران کرونایی بیشتر از توان و ظرفیت بیمارستان‌های استان است.

فرزین رضاعی در حاشیه افتتاح بیست و چهارمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون استان کردستان که امروز در سالن ورزشی پژوهش شهرستان سنندج افتتاح شد، اظهار کرد: در حال حاضر 7 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان سنندج فعالیت دارند که با راه‌اندازی این مرکز این تعداد در استان به 24 و در شهرستان سنندج به 8 مرکز افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: قرار است روزانه در این مرکز بیش از هزار نفر در شهرستان سنندج علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

رضاعی در خصوص وضعیت کلی کرونا در استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر کردستان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و وضعیت در شهرستان‌های سنندج و مریوان فوق قرمز و بحرانی است.

وی اظهار کرد: وضعیت بیمارستان توحید به‌گونه‌ای است که حتی دیگر راهروهای بیمارستان نیز ظرفیت نگهداری بیماران کرونایی را ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مردم خواست تا از برگزاری هرگونه دورهمی خانوادگی جدا خودداری کرده و به‌هیچ‌وجه بدون ماسک در اماکن عمومی تردد نکنند.

وی گفت: صاحبان اصناف موظف هستند با قرار دادن شخصی جلوی پاساژها از ورود و تردد افراد بدون ماسک به پاساژها جلوگیری کنند.

رضاعی با تأکید بر اینکه وضعیت سنندج بسیار بحرانی است افزود: ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های استان روبه اتمام است و اگر مردم همکاری نکنند وضعیت از شرایط کنونی نیز بدتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: باوجود افزایش تعداد بخش‌های مربوط به بیماران کرونایی اما همچنان تعداد بیماران کرونایی بیشتر از توان و ظرفیت بیمارستان‌های استان است.

  بیجار بالاترین درصد واکسیناسیون در استان را دارد

وی دلیل اصلی شرایط کنونی را عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم عنوان کرد و افزود: شایعات زیادی در خصوص واکسن کرونا در فضای مجازی وجود دارد که مردم نباید به این شایعات دامن داده و یا آن‌ها را باور کنند.

رضاعی بابیان اینکه شهرستان بیجار بالاترین درصد واکسیناسیون را در استان به خود اختصاص داده است افزود: بیش از 70 درصد جامعه هدف در شهرستان بیجار واکسینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: تعداد بیماران کرونایی بستری‌شده در بیمارستان امام حسین شهرستان بیجار از 70 نفر طی یک ماه گذشته به 16 نفر کاهش‌یافته و طی چند هفته اخیر نیز هیچ فوتی ناشی از کرونا نیز در این شهرستان به ثبت نرسیده است.

وی بیان کرد: وضعیت بیماری کرونا در شهرستان بیجار به خوبی ثابت می‌کند که واکسیناسیون تا چه حد در کاهش آمار مبتلایان و مرگ ناشی از بیماری تأثیرگذار است.

  30 درصد افراد بالای 50 سال واکسن دریافت کرده‌اند

رضاعی افزود: درحال حاضر بیشترین نگرانی ما افراد بالای 50 سالی هستند که هنوز برای دریافت واکسن به مراکز تجمعی مراجعه نکره‌اند که این آمار در استان برابر با 30 درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: درحال حاضر 430 هزار نفر در استان کردستان دز اول را دریافت کرده‌اند که معادل 40 درصد جمعیت هدف ما است.

وی در ادامه بابیان اینکه تاکنون تنها 20 درصد از جمعیت هدف استان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند گفت: برای اینکه به یک حد کنترل کرونایی در استان دست پیدا کنیم باید حداقل این عدد به 70 درصد برسد.

شناسه خبر 46174