شناسه خبر:46447
1400/7/7 09:20:03

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: سند کاهش حوادث این استان تدوین شده است و تمامی دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند نسبت به اجرای مفاد این سند مشارکت گسترده داشته باشند.

سیدعلی آقازاده روز سه‌شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی افزود: با توجه به وقوع انواع بلایای طبیعی ازجمله سیل و زلزله در کشور، تدوین این سند ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای استان محسوب می‌شد و با نهایی شدن این اقدام مهم، ضمن آمادگی بیشتر استان برای مقابله با حوادث مختلف، هماهنگی در جبران خسارات احتمالی نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلفی برای مطالعه و تدوین سند کاهش حوادث استان مرکزی تلاش کردند و اجرای آن نیز به بهترین شکل ممکن وظیفه آحاد مردم و مسئولان است.

استاندار مرکزی اظهار کرد: دستورالعمل‌های مدیریت بحران نیمه دوم سال با 20 بند نیز به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و مدیران وظیفه دارند تمامی بندهای این سند را مد نظر داشته باشند.

آقازاده بیان کرد: براساس دستورالعمل‌های مدیریت بحران نیمه دوم سال درصورتی که اتفاقی همچون سیلاب در استان اتفاق بیفتد، باید از محل اعتبارات جاری دستگاه‌های دولتی برای بازسازی هزینه شود.

وی اضافه کرد: شمار روزهای آلوده امسال در استان مرکزی به‌خصوص اراک بسیار بیشتر از سال‌های گذشته بود و با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و کاهش گاز در حوزه صنعت و استفاده از مازوت در نیروگاه حرارتی شازند، احتمال بیشتر شدن آلودگی هوای اراک در زمستان وجود دارد.

 

شناسه خبر 46447