شناسه خبر:46495
1400/7/8 09:08:42

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: از مهمترین مقدمات نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد و ایجاد اشتغال توانمندسازی مردم است که تاکنون بیش از 35 هزار نفر از دوره‌های آموزشی بهره‌مند شده‌اند و در سال گذشته با پرداخت بیش از 42 میلیارد تومان بیش از یک هزار فرصت شغلی در سال 99 ایجاد شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی ناحیه مقاومت بسیج فراهان به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اعتماد به نصرت الهی، هدایت‌ها و مدیریت‌های حضرت امام(ره)، وحدت میان ارتش و سپاه و احیای تفکر بسیج که مشارکت همه‌جانبه مردم برای دفاع را رقم زد مهمترین عامل پیروزی در دفاع مقدس بود و امروز توجه به مؤلفه‌هایی همچون ولایت، انسجام و وحدت و تحقق بسیج مردمی می‌تواند راهکار حل مشکلات باشد.

وی گفت: جهاد تبیین یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری برای مقابله با جنگ روانی دشمنان در فضای مجازی است و اگر ابتکارات و خلاقیت در تبیین وقایع رقم بخورد قطعاً دشمن در راهبرد جنگ روانی و وارونه نشان دادن حقایق شکست خواهد خورد.

فرمانده سپاه روح‌الله با بیان اینکه یکی از دلایل ماندگاری و زنده بودن دفاع مقدس مردمی بودن آن بود و مردم با همه توان برای پیروزی در جنگ تحمیلی به میدان آمدند و این درس مهمی است که اگر هر کاری به مردم سپرده شود قطعاً موفقیت رقم می‌خورد، ادامه داد: حضرت امام(ره) علاوه بر تحقیر و شکست دشمنان هم در انقلاب اسلامی و هم در دفاع مقدس به مردم روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را آموخت و امروز روحیه خودباوری و تسلیم نشدن در برابر دشمنان باید روز به روز در جامعه تقویت شود.

کریمی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در سپاه و بسیج به کمک ظرفیت‌ها در دستور کار است اشتغال‌زایی است و به دنبال این هستیم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بسترها و زمینه‌های لازم برای نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد و به طور کلی مردمی کردن اقتصاد را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: از مهمترین مقدمات نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد و ایجاد اشتغال توانمندسازی مردم است که تاکنون بیش از 35 هزار نفر از دوره‌های آموزشی بهره‌مند شده‌اند و در سال گذشته با پرداخت بیش از 42 میلیارد تومان بیش از یک هزار فرصت شغلی در سال 99 ایجاد شد و امسال نیز 1 هزار و 500 اشتغال نیز هدف‌گذاری شده است.

به گفته وی راه‌اندازی 680 صندوق قرض‌الحسنه که بیش از 30 هزار نفر در این صندوق‌ها سازمان‌دهی شده‌اند که در کنار 50 تعاونی و سایر ظرفیت‌های دیگر برای اشتغال‌زایی نقش‌آفرینی می‌کنند.

کریمی بیان کرد: عرصه فعالیت‌های اشتغال‌زایی در بسیج سازندگی بسیار گسترده است که بیش از 200 عنوان عرصه اشتغال فراهم است و امیدواریم با پای کار آوردن ظرفیت‌ها گام بلندی در راستای ایجاد اشتغال برداریم.

فرمانده سپاه ناحیه فراهان نیز در این آیین گفت: از دلایل مهم موفقیت سپاه و بسیج در اجرای مأموریت‌ها به‌کارگیری رویکرد ولایتمداری، جهادی، انقلابی و مردمی است که همواره سپاه و بسیج را در آزمون‌های بزرگ موفق کرده و تجربه 42 ساله انقلاب اسلامی نشان داده بسیج مردمی نسخه شفابخش حل مشکلات است.

نعمت‌الله نجفی بیان کرد: امیدآفرینی، حل مشکلات مردم و خدمت‌رسانی محور برنامه‌های بسیج است و بسیج همراه و در کنار مردم نقش‌آفرینی می‌کند و یکی از ضرورت‌های مهم امروز جامعه ترویج روحیه جهادی است که گروه‌های جهادی پیشگامان این عرصه و در خط مقدم جبهه خدمت‌رسانی هستند.

وی افزود: در سطح شهرستان فراهان 82 گروه جهادی فعال وجود دارد که جهادگران بسیجی در عرصه‌های سازندگی، محرومیت‌زدایی، بهداشت و درمان، اشتغال‌زایی، اقتصاد مقاومتی، نهضت کمک مؤمنانه، آموزشی و فرهنگی نقش‌آفرینی می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه فراهان بیان کرد: در راستای ایجاد اشتغال 60 صندوق قرض‌الحسنه مردم محور سازمان‌دهی شده و بیش از 3 هزار و 500 نفر در قالب این صندوق‌ها هستند و همچنین 42 کارگاه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان فراهان دایر شده که بیش از 75 روستا و 3 شهر جامعه هدف اشتغال‌زایی است و در سال 99 بیش از 110 شغل پایدار و در سال جاری تاکنون 130 شغل ایجاد و راه‌اندازی 350 شغل در سال 1400 نیز هدف‌گذاری شده است.

نجفی ادامه داد: در سال جاری بیش از 5 پروژه محرومیت‌زدایی در حوزه آب‌رسانی کشاورزی در دستور کار است و همچنین ساخت 30 واحد مسکونی برای محرومین در دستور کار است.

وی اضافه کرد: در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر نهضت کمک مؤمنانه تاکنون بیش از 18 هزار بسته معیشتی در سطح شهرستان فراهان میان جامعه هدف توزیع شده و این نهضت خداپسندانه به همت جهادگران بسیجی و مشارکت خیرین و دستگاه‌ها ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه ناحیه فراهان یادآور شد: اجرای طرح شهید سلیمانی از ابتدای تهیه این طرح موفق در دستور کار بوده و با توجه به شرایط امروز تمرکز بر روی واکسیناسیون قرار گرفته و 3 تیم پزشکی متخصص در این راستا سازمان‌دهی و با واکسیناسیون و ارائه ویزیت رایگان به مردم خدمات ارائه می‌دهند و بسیجیان نیز در یکی از مراکز واکسیناسیون نقش‌آفرینی می‌کنند.

نجفی خاطرنشان کرد: در راستای گرامیداشت چهل و یکمین هفته دفاع مقدس بیش از 50 عنوان برنامه با شعار محوری «ما مقتدریم» و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در «فراهان» برگزار شده و در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس علاوه بر تشکیل کمیته‌های تخصصی جمع‌آوری مداخل نیز در دستور کار است.

وی افزود: برنامه‌هایی از جمله گل‌باران مزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و رزمندگان جهاد و مقاومت و تجلیل از آنها، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی و منزل محرومین، افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی صندوق‌های قرض‌الحسنه و بازدید از پروژه‌های در دست اقدام بسیج سازندگی شهرستان انجام شد.

شناسه خبر 46495