شناسه خبر:46537
1400/7/10 09:17:48

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه از تدوین و تهیه فهرست پروژه‌های اولویت‌دار استان با رویکرد ایجاد اشتغال‌زایی و افزایش درآمد سرانه مردم خبر داد و گفت: طرح‌های مهم و توسعه‌ای برای قرار گرفتن در بودجه 1401 برای دولت ارسال می‌شود.

هوشنگ بازوند در نخستین جلسه ستاد بودجه استان سال 1401 که با حضور معاونین استانداری و مدیران استان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای پروژه‌های زیرساختی، سند توسعه نفت، گاز و پتروشیمی، توسعه راه‌آهن، اجرای سدها و سامانه گرمسیری، جزء اولویت‌های مهم در استان برای تداوم مسیر رشد و تحول است و باید در ساختار بودجه مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از همین حالا بحث بودجه سال آینده در دستور کار دولت است، پروژه‌های مهم استان برای گنجاندن در بودجه سال آینده مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد که فهرست این پروژه‌ها تا دوشنبه هفته آینده نهایی و به دولت تقدیم شود.

بازوند با تشریح طرح‌های دارای اولویت با رویکرد افزایش سرانه درآمد مردم و ایجاد اشتغال پایدار، گفت: تکمیل و بهره‌برداری از سد هواسان به‌منظور تسریع در اجرای سامانه گرمسیری استان یکی از طرح‌های مهم است که تاکنون 380 میلیارد تومان برای اجرای این سد تخصیص یافته و برای تکمیل آن به بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی در ادامه به سفر ریاست جمهوری به استان در آینده اشاره کرد و افزود: در این سفر پروژه‌هایی برای ما دارای اولویت است که بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیوست اشتغال‌زایی و درآمدزایی نیز داشته باشند، به‌گونه‌ای که به رشد اقتصادی استان کمک کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در این سفر همچنین سند توسعه نفت و گاز استان با اعتبار بیش از 75 هزار میلیارد تومان مطرح خواهد شد و این سند از موضوعات اصلی و مهم سفر مذکور خواهد بود که با اجرای آن در آینده کرمانشاه به یکی از قطب‌های پتروشیمی کشور تبدیل شده و زمینه تحولی اساسی را نیز در استان فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: بحث توسعه راه‌آهن و اجرای سدها ازجمله پروژه‌هایی خواهد بود که در سفر ریاست‌جمهوری مطرح خواهد شد و اجرای سامانه گرمسیری نیز در این سفر مطرح خواهد شد، زیرا این سامانه تحول بسیار اساسی برای استان به همراه خواهد داشت.

بازوند گفت: اجرا و تکمیل سامانه گرمسیری نیازمند اعتبار است، بنابراین در سفر ریاست جمهوری این پروژه یکی از پروژه‌های قابل ارائه استان خواهد بود و وظیفه داریم به پروژه‌های زیرساختی و مهم استان توجه ویژه داشته باشیم.

وی تأکید کرد: تا روزی که مسئولیت داریم، بی‌شک وظیفهما است که با همان جدیت و عزم روز اول مطالبات مردم را پیگیری کنیم.

شناسه خبر 46537