شناسه خبر:46600
1400/7/11 09:22:51

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه با 229 هزار سالمند، رتبه هشتم جمعیت سالمندی کشور را دارد.

فرحناز محمدی با تبریک هفته سالمند (از 6 تا 12 مهرماه)، کرمانشاه را هشتمین استان پیر کشور معرفی و اظهار کرد: 11.4 درصد جمعیت استان معادل 229 هزار نفر سالمند هستند که از نرخ سالمندی کشور درصدی بالاتر هستیم.

وی 116 هزار نفر از جمعیت سالمندان استان را زنان و حدود 113 هزار نفر را از جامعه مردان عنوان کرد و گفت: 31 هزار و 244 نفر از جمعیت سالمندی استان زیر پوشش بهزیستی هستند که 16 هزار نفر از این جمعیت از این نهاد حمایتی مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ابراز کرد: شهرستان دالاهو بیشترین جمعیت سالمندی استان و ثلاث باباجانی کمترین جمعیت سالمندی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اشاره‌ای به فعالیت 11 مرکز نگهداری روزانه و شبانه‌روزی سالمندان در استان کرد و گفت: پنج مرکز از این تعداد شبانه‌روزی از 312 سالمند که کسی را ندارند، نگهداری می‌کنند و 6 مرکز به‌صورت روزانه (چهار مرکز در شهرستان کرمانشاه، یک مرکز در اسلام‌‌آباد غرب و یک مرکز در سرپل‌ ذهاب) خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، کارهای هنری و آموزشی را به سالمندان ارائه می‌دهند.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت مرکز بنیاد فرزانگان، ابراز کرد: این بنیاد به‌صورت مشارکتی با سالمندان، به آن‌ها ارائه خدمت می‌کند و کارهایی را در زمینه ارتقای سالمندان انجام می‌دهند.

محمدی به بحث ویزیت در منزل سالمندان نیز اشاره‌ای کرد و افزود: در این زمینه دو مرکز فعال داریم که درحال حاضر به 140 سالمند در سطح استان ارائه خدمت می‌کنند.

وی اظهار کرد: تمام هدف در مراکز توانبخشی و نگهداری سالمندان ارائه بهترین خدمات است، به‌طوری که مراکز شبانه‌روزی ما به‌لحاظ داشتن کمترین آمار فوتی‌های کرونا، یکی از موفق‌ترین مراکز در سطح کشور معرفی شده‌اند.

محمدی در پایان گفت: شماره مشاوره رایگان 1480 از ساعت 8 صبح تا 20 شب آماده پاسخگویی و مشاوره درخصوص سالمندان است.

شناسه خبر 46600