شناسه خبر:46771
1400/7/18 09:47:49

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: قریب به سه ماه است که عملیات اجرایی پروژه راه آهن از سمت اسلام آباد به ایلام آغاز شده است.

عبدالله بهادری از عملیاتی شدن اتصال استان به شبکه ریلی خبر داد و گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های حوزه راه استان پروژه راه آهن است، شبکه راه آهن استان ایلام با توجه به اهمیت و ضرورتی که برای احداث آن وجود دارد از سال 91 استارت زده شد اما به دلایل محدودیت‌های اعتباری این پروژه تا ابتدای سال جاری متوقف بوده است.

وی افزود: در سال جاری از اعتبارات پیوست قانون حدود 70 میلیارد تومان، از اعتبارات متوازن حدود 100 میلیارد تومان و اعتبارات مناطق کمتر توسعه یافته حدود 19 میلیارد تومان و در مجموع نزدیک 190 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در سال جاری در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام گفت: پیمانکار این پروژه انتخاب شده و طول مسیری که در مرحله اول مورد اجرا قرار می‌گیرد 80 کیلومتراست (از شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاه تا شهرستان چوار استان ایلام) که 17 کیلومتر آن قرارداد منعقد شده و مبلغ قرارداد این پروژه حدود 160 میلیارد تومان است و قریب به سه ماه است که عملیات اجرایی این پروژه از سمت اسلام آباد به ایلام آغاز شده است.

شناسه خبر 46771