شناسه خبر:46827
1400/7/19 09:47:53

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر ساوه گفت: از آنجا که ساوه در زمره شهرهای با جمعیت بالای 200 هزار نفر است، بنابراین پرونده شهردار منتخب شورای اسلامی شهر باید از سوی وزارت کشور بررسی و تعیین تکلیف شود.

«احمد حاج‌امینی» روز یکشنبه دراین‌‌باره اظهار کرد: با اینکه شورای انطباق فرمانداری ساوه آقای گل‌محمدی (گزینه منتخب شورای اسلامی شهر) را واجد شرایط ندانست، اما با توجه به اینکه شهر ساوه بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد، وزارت کشور باید در این زمینه تکلیف نهایی را مشخص کند.

وی بیان کرد: درصورت رد این گزینه از سوی وزارت کشور، گزینه‌های جدید برای شهرداری بررسی خواهند شد و در شرایط یکسان انتخاب شهردار بومی اولویت دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه در مورد زمان اعلام نظر نهایی وزارت کشور گفت: در پیگیری و مکاتباتی که با وزارت کشور داشتیم، اعلام شد که بیش از 120 پرونده مشابه پرونده شهرداری ساوه در نوبت بررسی وزارتخانه هستند و زمان‌بندی مشخصی برای تعیین تکلیف اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه در فضای مجازی مسائلی مطرح شد که اعضای شورای اسلامی شهر بر تأیید گزینه منتخب اصرار دارند، درحالی که این موضوع صحت ندارد و شورای اسلامی شهر ساوه تابع قانون و نظر نهایی وزارت کشور و مراجع قانونی است.

حاج‌امینی در مورد وضعیت پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و کارگران شهرداری ساوه بیان کرد: با همکاری صورت‌گرفته حقوق کارمندان و کارگران شهرداری تا پایان مردادماه تسویه شد و اکنون یک ماه معوق مانده است که درتلاش هستیم هرچه زودتر پرداخت شود.

شناسه خبر 46827