شناسه خبر:46929
1400/7/21 09:12:35

سپهرغرب، گروه خبر: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه جداره‌های بیرونی و بخشی از شیروانی خانه تاریخی دکتر شیری تخریب شده که به‌زودی مرمت می‌شود، گفت: این خانه تاریخی تأییدیه ثبت ملی را می‌گیرد.

سیده‌مریم موسوی روز گذشته با اشاره به تخریب خانه تاریخی دکتر شیری در همدان، اظهار کرد: طبق بازدیدی که یگان حفاظت میراث فرهنگی از بنا داشته و تصاویری را ارسال کرده، قسمتی از بنا که به سمت حیاط خانه بوده، یعنی دیواره‌های خارجی تخریب شده است.

وی با بیان اینکه قسمت اعظمی از شیروانی بنا برداشته شده، افزود: برای قسمتی از بنا که به سمت خیابان جهان‌نما بوده، مشکلی ایجاد نشده است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌ کل میراث فرهنگی همدان اضافه کرد: تخریب این بنا اتفاق بدی است و همه ما بسیار متأسفیم، اما خوشبختانه درصد بالایی نیست و قابل مرمت است.

وی عنوان کرد: مستندات، پلان و مقطع بنا را داریم و از روی آن‌ها می‌توان گفت قابلیت مرمت اساسی را دارد؛ اما با توجه به اینکه تخریب خودسرانه بوده، موارد حقوقی برای آن درنظر گرفته خواهد شد.

موسوی با تأکید بر اینکه طبق صحبتی که با شهردار منطقه داشتیم هیچگونه مجوزی برای تخریب از سوی شهرداری صادر نشده است، گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی با مالکان صحبت کرده و کار از سوی مالکان بوده و از طرف میراث هم مجوزی صادر نشده است.

وی با بیان اینکه پرونده ثبت بنا در دست بررسی در وزارتخانه است و قطعاً هم تأییدیه ثبت را می‌گیرد، افزود: این بنا تأییدیه ثبت ملی از استان را گرفته و اکنون منتظر تأیید در کشور است، بنابراین حتماً مرمت خواهد شد.

شناسه خبر 46929