شناسه خبر:46982
1400/7/22 09:19:52

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان گفت: دوربین‌های پایش تصویری و پلاک‌خوان در سطح شهر همدان افزایش می‌یابد.

به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی آیین تجلیل از فرماندهان، رؤسای کلانتری‌ها و تنی چند از عوامل نیروی انتظامی شهرستان در فرمانداری همدان برگزار شد.

محمدعلی محمدی در این مراسم با قدردانی از زحمات شبانه‌روزی و طاقت‌فرسای نیروی انتظامی در مأموریت‌های مختلف سطح شهرستان، گفت: اگر دنبال امنیت پایدار هستیم، یکی از مهم‌ترین ارکان آن مشارکت مردم است.

وی با بیان اینکه با اجبار و تحکم هرگز در کارها موفق نخواهیم شد، افزود: تعامل نیروی انتظامی با کنشگران محلی، معتمدین، بسیج و این‌گونه نیروهای مردمی در پیشبرد امور بسیار مؤثر و کارآمد است.

محمدی با اشاره به جمعیت مهاجر حدود 200 هزار نفری که عمدتاً در محلات حاشیه شهر همدان ساکن هستند، تصریح کرد: در چنین شرایطی بیش‌ازپیش نیاز به اشراف کامل به حوزه مسئولیتی و مشارکت مردمی در راستای تأمین نظم و امنیت داریم.

رئیس شورای تأمین شهرستان همدان افزود: تاکنون ضربه‌های زیادی در زمینه‌های مختلف از عملکرد جزیره‌ای خورده‌ایم و این موضوع یک آسیب قابل توجه است که در حوزه امنیتی و انتظامی باید تلاش کنیم حداکثر هم‌افزایی و مشارکت را داشته باشیم.

محمدی یادآور شد: با وجود جمعیت 700 هزار نفری شهرستان در مقایسه با دیگر شهرستان‌ها، از شاخص‌های خوبی برخورداریم که نقش نیروی انتظامی در این زمینه بسیار برجسته است.

وی افزود: در مرکز استان با شرایط خاصی مواجه بوده‌ایم که مستعد وقوع بسیاری از مسائل و ناهنجاری‌ها بوده، اما با اشراف کامل و عملکرد مطلوب نیروی انتظامی، وضعیت به‌خوبی مدیریت شده است.

فرماندار همدان با تأکید بر ضرورت توجه به مدیریت زمان، اظهار کرد: گاهی موکول کردن یک موضوع به زمان دیگر به‌ویژه در حوزه انتظامی تبعات جبران‌ناپذیری دارد.

وی از افزایش دوربین‌های پایش تصویری و پلاک‌خوان در سطح شهر همدان خبر داد و گفت: دستگا‌ه‌های اجرایی و به‌ویژه خدماتی در جهت کاهش آسیب‌های احتمالی باید با نیروی انتظامی همراهی و همکاری داشته باشند.

در پایان این نشست به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی از فرماندهان، رؤسای کلانتری‌ها و تنی چند از عوامل نیروی انتظامی شهرستان تجلیل به عمل آمد.

شناسه خبر 46982