شناسه خبر:47103
1400/7/25 09:21:17

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان ضعیف است و کرمانشاه جزء سه استان آخر در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به حساب می‌آید.

هوشنگ بازوند ظهر روز گذشته در حاشیه نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس‌جمهور و به‌صورت ارتباط تصویری با استانداران برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه ازلحاظ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی جزء سه استان آخر کشور است و این هزینه‌های زیادی را برای کرمانشاه در پی خواهد داشت.

وی افزود: تاکنون از جامعه هدف استان کرمانشاه 68 درصد دوز اول و 42 درصد دوز دوم را تزریق کرده‌اند که میانگین 50 درصد است و اگر می‌خواهیم به یک جامعه ایمن برسیم، این میزان باید به 80 درصد برسد. استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با اینکه واکسن کرونا به اندازه کافی در استان کرمانشاه موجود است، اما برخی افراد تمایل کمی برای واکسن زدن دارند.

بازوند بیان کرد: ممکن است ابهاماتی در فضای مجازی و دیگر جاها پیرامون واکسیناسیون مطرح شود که از رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می‌خواهیم در قالب برگزاری میزگردهایی در صداوسیما، این ابهامات را برطرف کند.

وی با اشاره به بازگشایی حضوری مدارس در آبان‌ماه، گفت: حدود 57 درصد از دانش‌آموزان دوز اول را دریافت کرده و باید دوز دوم را تزریق کنند تا برای برگزاری حضوری کلاس‌ها مشکلی نداشته باشند.

شناسه خبر 47103