شناسه خبر:47552
1400/8/6 09:28:16
حاجی‌بابایی در دیدار با شهردار همدان:

لزوم نگاه استراتژیک و کلان در مدیریت شهری همدان

سپهرغرب، گروه خبر: حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با سیدمسعود حسینی شهردار همدان ضمن تبریک این انتخاب افزود: امیدوارم این مسئولیت نقطه عطفی برای موفقیت و آبادانی شهر همدان باشد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه سرشماری نفوس و مسکن در همدان در سنوات گذشته صورت گرفته است عنوان کرد: شهرستان همدان به عنوان پایلوت سرشماری نفوس و مسکن انتخاب شده است و باید تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها از جمله شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان برای انجام سرشماری صحیح و دقیق کمک کنند تا با کمک نتایج این سرشماری و افزایش بودجه برای توسعه استان اقدامات بزرگی صورت گیرد.

حاجی‌بابایی عنوان کرد: اقدامات شهرداری همواره نیاز به همکاری و تعامل دوسویه با دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری، فرمانداری و شرکت‌های خدمات‌رسان دارد که این موضوع اهمیت این همکاری را بیشتر می‌کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: همدان کلانشهر است و عدم تعیین تکلیف طرح جامع شهر تبدیل به معضل شده و شهرداری باید هرچه زودتر این موضوع را برای پیشبرد برنامه‌های خود پیگیری کند تا امور مربوط به ساخت و سازها و پهنه‌های شهر مشخص شود.

حاجی‌بابایی با اشاره به موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه بافت فرسوده خواستار تعیین تکلیف وضعیت سرمایه‌گذاری قرارگاه خاتم و شرکت ترک در مناطقی از جمله بازار همدان و حاشیه شهر شد.

حاجی‌بابایی با تأکید بر نگاه استراتژیک و کلان در مدیریت شهری و سیاستگذاری به جای پروژه‌سازی افزود: رینگ سوم شهر برای همدان حیاتی است و باید املاک شهرک شهید بهشتی، پارک حیدره و جاده حیدره و نقاط مختلف شهر در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه جمعیت حاشیه‌نشین شهر همدان قابل توجه است و نیاز به ساماندهی دارند، افزود: طبق نظر کارشناسان رینگ سوم شهر مثل اکسیژن است که برای شهرداری، شهر و مردم لازم است و مزایای زیادی دارد.

وی در پایان خواستار تشکیل شورای راهبردی با مدیریت شهرداری برای کمک به توسعه همه جانبه شهر همدان شد.

   مسگریان: اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره در اولویت باشد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تبریک ایام ولادت پیامبر (ص) و امام صادق(ع) گفت: شهر همدان نیاز به تحول دارد و اولویت شهرداری اتمام پروژه‌ها نیمه تمام باشد.

مسگریان ضمن اشاره به وجود برخی معضلات فرهنگی و اجتماعی در همدان افزد: شهرداری باید در کنار اجرای پروژه‌های عمرانی به دنبال فرهنگ‌سازی و رفع برخی مشکلات فرهنگی نیز باشد.

وی با اشاره به طرح جامع شهر، گفت: شورای اسلامی شهر باید با درنظر گرفتن موارد کارشناسی، مشکلات و پیشنهادات را به مشاور طرح جامع ارسال نماید که این امر مستلزم همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان است.

مسگریان در ادامه خواستار جذب سرمایه گذار در کنار جذب اعتبارات دولتی برای پیشبرد پروژه‌های بزرگ شهر و ایجاد درآمدهای پایدار شد و افزود: در این راه حمایت نمایندگان مجلس حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: شورای اسلامی شهر همدان با حمایت از شهردار به دنبال تعریف سیاستگذاری‌ها برای بهره‌گیری از نیروهای متخصص و فعال برای پیشبرد بهتر امور و افزایش رضایت‌مندی شهروندان خواهد بود.

   شهردار: همدان نیازمند طرح و نگاه کلان است

شهردار همدان در ادامه این مراسم با اشاره به وجود برخی معضلات مختلف در شهر همدان و مسئولیت شهرداری در رفع مشکلات شهری خواستار کلان‌نگری شد.

سیدمسعود حسینی با بیان اینکه همدان، شهر گردشگری است و سهم این شهر از ارزش افزوده ناچیز است گفت: باید برنامه‌ها و طرح‌هایی برای توسعه شهر و ایجاد درآمد پایدار تعریف شود.

وی با تأکید بر جذب سرمایه‌گذار در کنار فراهم کردن شرایط زیست مطلوب برای شهروندان عنوان کرد: همدان پتانسیل زیادی برای تبدیل به قطب صنایع دستی، گردشگری پزشکی و زیارتی دارد که امید است با حمایت همه مسئولان و مخصوصا نمایندگان مجلس این امر محقق شود.

شناسه خبر 47552