شناسه خبر:47612
1400/8/8 09:44:01
مدیر امور ذی‌نفعان و مجلس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد؛

اختصاص 130 میلیارد ریال تسهیلات به امور دانش‌بنیان در کردستان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور ذی‌نفعان و مجلس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بیش از 130 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان اختصاص یافته و این روند حمایتی تداوم خواهد داشت.

مهدی خالقی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان اظهار کرد: پاسخگویی به نیاز مالی واحدهای فناور ازجمله اولویت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی است.

وی افزود: هم‌اکنون 37 شرکت دانش‌بنیان در استان کردستان فعالیت دارند و ما بر خود لازم دانستیم که در یک سفر سه‌روزه کاری اقدام به برگزاری جلسات تخصصی با این شرکت‌ها و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای پرداخت تسهیلات کم‌بهره به آن‌ها باشیم.

مدیر امور ذی‌نفعان و مجلس صندوق نوآوری و شکوفایی از تصویب 130 میلیارد ریال اعتبار برای کردستان در این سفر خبر داد و گفت: این مبلغ به‌صورت جعاله و خط اعتباری است تا شرکت‌های نوپا نیاز مالی خود را تأمین کنند.

خالقی افزود: از طریق صندوق پژوهش و فناوری تسهیلات کم‌بهره تا سقف پنج میلیارد ریال در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

  حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اولویت حوزه اقتصادی استان کردستان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان که بیشترین بهره‌وری را از منابع محقق می‌سازند باید در شرایط اقتصادی کنونی کشور در اولویت باشد.

خالد جعفری افزود: در استان کردستان نیز شرکت‌های دانش‌بنیان اولویت حمایت‌های اقتصادی و تولیدی هستند و خرسندیم که مجموعه‌ای همچون پارک علم و فناوری در استان فعال است.

وی اذعان کرد: کردستان پایین‌ترین میزان ریسک‌پذیری بانکی را در کشور دارد بنابراین مردم این استان می‌توانند شرکای خوبی برای صندوق نوآوری و شکوفایی باشند.

  فعالیت 140 واحد فناور و دانش‌بنیان در کردستان

رئیس پارک علم و فناوری هم کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: هم‌اکنون 140 واحد فناور و دانش‌بنیان در کردستان فعالیت دارند که 67 درصد آن‌ها در حوزه آی‌تی فعال هستند.

خالد سعیدی به تشکیل کمپین تخصصی مشاوره پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و افزود: 17 شرکت دانش‌بنیان و 20 واحد فناور در حوزه‌های توسعه کسب و کار، تأمین مالی، بازرایابی و فروش، صادرات و بازرگانی 101 نفر ساعت مشاوره دریافت کردند.

  صندوق پژوهش و فناوری کردستان از برترین‌های کشور است

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کردستان هم اظهار کرد: این صندوق با وجود اینکه فعالیت خود را با سرمایه مختصری آغاز کرده است اما در بین 60 صندوق کشور از صندوق‌های فعال و برتر است.

ناصر شکری افزود: از محل این صندوق طی دو سال اخیر بیش از 200 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور استان پرداخت شده است.

وی گفت: اولین صندوق در پرداخت تسهیلات ویژه کرونا و دومین صندوق از نظر مشارکت در سرمایه‌گذاری با قبول ضرر و زیان هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که این صندوق زمینه‌ساز تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از جوانان نخبه و توانگر کردستانی باشد.

شناسه خبر 47612