شناسه خبر:47667
1400/8/9 09:44:26

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: بعد از اجرای پروژه نصب نیوجرسی در محور گردنه اسدآباد به‌عنوان یکی از محورهای حادثه‌خیز استان و کشور، خوشبختانه آمار تصادفات منجر به مرگ در این محور به صفر رسیده است.

فرهاد فرزانه در حاشیه بازدید خود از گردنه اسدآباد اظهار کرد: با توجه به‌ اینکه شهر اسدآباد در یک محور بین‌المللی قرار دارد، اکنون دو پروژه بزرگ ایمن‌سازی گردنه و کنارگذر در این محور درحال اجرا است.

وی با اشاره به ایمن‌سازی گردنه اسدآباد، افزود: پنج کیلومتر از حفاظ میانی آن نصب و روشنایی بخش‌هایی از آن که دارای مشکل عمده بودند، تأمین شده؛ ضمن اینکه برخی کارهای تکمیلی نیز باقی مانده که در هفته‌های آتی انجام شده و به پایان خواهد رسید.

فرزانه همچنین با اشاره به پروژه کنارگذر اسدآباد، خاطرنشان کرد: پروژه کنارگذر به اتمام رسیده و درحال حاضر دارای مشکلاتی در اتصال ورودی شهر بود که با هماهنگی شهرداری و پیمانکار طرح برای آن برنامه‌ریزی شده که در آینده بسیار نزدیک انتقال لوله‌های آب شرب و آب فضای سبز شهرداری انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی هم پیگیر تأمین اعتبارات لازم برای هزینه‌های اجرای حفاظ میانی و تابلو علائم کنارگذر است، خاطرنشان کرد: این پروژه به اتمام کار نزدیک شده که با مرتفع شدن مشکلات در آینده نزدیک افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرزانه یادآور شد: اعتباری افزون‌بر 17 تا 18 میلیارد تومان برآورد اولیه برای کل حفاظ‌های میانی، تابلو علائم، خط‌کشی و جابه‌جایی برخی لوله‌ها در این پروژه شده که خوشبختانه بخشی از اعتبار نیز تأمین شده و درصورت تأمین مابقی اعتبار، پروژه به‌صورت کامل تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار اسدآباد نیز اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل بارندگی و فصل سرد سال، ایمنی بیشتر جاده‌ها به‌ویژه محور گردنه اسدآباد ضرورت دارد که به همین منظور صبح روز گذشته به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راهداری و جانشین پلیس راه استان و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط شهرستان از گردنه اسدآباد بازدید و تصمیماتی جهت تعریض، تثبیت روشنایی و رفع نقاط حادثه‌ساز گردنه به‌ویژه بحث روشنایی گرفته و قرار شد در روزهای آینده با سرعت بیشتری کارها انجام گیرد تا هرچه سریع‌تر شاهد ایمنی گردنه باشیم.

سعید کتابی با اشاره به کنارگذر اسدآباد، یادآور شد: با توجه به اهمیت پروژه و تردد استان‌های غربی کشور به شمال کشور از اسدآباد، مشکلاتی در بحث راه‌اندازی و بهره‌برداری از پروژه کنارگذر وجود داشت که در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی برای آن ارائه شد که با اجرای این راهکارها شاهد افتتاح و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر این طرح باشیم.

شناسه خبر 47667