شناسه خبر:47708
1400/8/10 09:03:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: 20 میلیارد ریال برای ساخت نخستین مجموعه خانه درختی در روستای وفس شهرستان کمیجان در این استان سرمایه‌گذاری شد.

«مصطفی مرزبان» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مجموعه گردشگری در زمینی به مساحت 10 هزار و 600 متر مربع وسعت و با زیربنای یک هزار و 166 متر مربع ساخته شده است.

وی اظهار داشت: مجوز این مجموعه گردشگری سال 97 صادر شده و برای 20 نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: این اداره کل حمایت‌های لازم برای پیشرفت این طرح گردشگری را در دستور کار دارد.

مرزبان افزود: کمک به تامین زیرساخت‌های این مجموعه گردشگری در انتقال آب با اعتبارات ملی و استانی با هدف راه اندازی مجموعه تفریحی انجام شد.

سرمایه‌گذار خانه درختی روستای وفس نیز گفت: سه کلبه سرپوشیده، یک کلبه روباز، یک پل معلق، آلاچیق در ارتفاع 9 متری و پنج سکوی محل‌نشیمن در فضای باز پایین خانه درختی برای علاقه مندان به گردشگری در منطقه طبیعی و تاریخی وفس ساخته شده است.

«محمدرضا حیدری» افزود: 10 میلیارد ریال از سرمایه‌گذاری به صورت شخصی انجام شده و 10 میلیارد ریال دیگر نیز از محل تسهیلات گردشگری تامین شده است.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی 700 متر سنگ فرش در محوطه خانه درختی باقی مانده تا فاز نخست طرح به اتمام برسد.

سرمایه‌گذار خانه درختی روستای وفس گفت: عملیات اجرای خانه درختی بهار سال آینده تکمیل خواهد شد اما به علت جذابیت خانه‌های درختی، گردشگران قبل از افتتاح بازدید و از آن استفاده می‌کنند.

حیدری افزود: خانه درختی وفس در 120 کیلومتری اراک و 15 کیلومتری کمیجان واقع شده است.

شناسه خبر 47708