شناسه خبر:47772
1400/8/11 09:25:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل پدافند غیر عامل استان کرمانشاه با تأکید بر لزوم پدافند سایبری بومی برای تمامی دستگاه‌ها، گفت: پدافند غیر عامل باید تبدیل به قانون شود تا ردیف اعتباری بودجه مستقل داشته باشد.

کرمعلی زارعی در جمع اصحاب رسانه در توضیح پدافند غیر عامل اظهار کرد: هرگونه اقدام غیر مسلحانه در برابر تهدیدات نظامی و غیر نظامی با هدف افزایش بازدارندگی را پدافند غیر عامل می‌گویند.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش آمادگی در مقابل حملات سایبری، ادامه داد: برای جلوگیری از حملات سایبری باید فناوری را بومی کرد. با بومی کردن دسترسی دشمن سخت‌تر می‌شود و درصورت مواجهه با هرگونه مشکل، جایگزین وجود دارد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان در کرمانشاه گفت: براساس گزارش کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زیرساخت‌های بانکی، توزیع برق و برخی از دستگاه‌های دیگر مطلوب است، اما تمام دستگاه‌ها باید پدافند سایبری بومی داشته باشند.

به گفته زارعی در استان کرمانشاه برق منطقه‌ای است که خوشبختانه پدافند سایبری بومی شده، اما باید در تمامی سامانه‌ها انجام شود.

وی با درخواست از مسئولان کشور، ادامه داد: پدافند غیر عامل باید تبدیل به قانون شود تا ردیف اعتباری بودجه مستقل داشته باشد و همین الزامی برای دستگاه‌‌ها خواهد شد تا در راستای استحکام‌بخشی به زیرساخت‌های خود اعتباری اختصاص دهند.

زارعی تصریح کرد: اکنون اعتبارات حوزه پدافند غیر عامل توصیه‌ای است که می‌گوید دستگاه مربوطه اجازه دارد دو درصد اعتبارات خود را در راستای پدافند غیر عامل با هماهنگی اداره‌ کل پدافند غیر عامل و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هزینه کند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان در کرمانشاه خاطرنشان کرد: بی‌اعتنایی و نادیده گرفتن پدافند غیر عامل خسارت جبران‌ناپذیری را برای مردم در پی دارد.

ایمن‌سازی مراکز مهم و حساس، ارتقا و قابلیت بقا در حفظ استان در شرایط بحرانی، فرهنگ‌سازی ایجاد باور عمومی در مورد تأثیر پدافند غیر عامل در کاهش آسیب‌ها، افزایش آستانه مقاومت ملی و تقویت مؤلفه‌های مقاومت در برابر تهدیدات دشمن، نهادینه کردن رعایت اصول و ضوابط پدافند غیر عامل در طرح‌های توسعه‌ای و منتهی به ایجاد مراکز طبقه‌بندی و به حداقل رساندن تأثیر تهدیدات نظامی دشمن بر زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم، از اهداف اصلی پدافند غیر عامل است که زارعی در پایان به آن‌ها اشاره کرد.

شناسه خبر 47772