شناسه خبر:47787
1400/8/11 10:11:16

سپهرغرب، گروه خبر: جلسه حلقه صالحین پایگاه سیدالشهدا کانون پرورش فکری با موضوع پدافند غیر عامل برگزار شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، نخستین جلسه حلقه صالحین پایگاه بسیج حضرت سیدالشهدا (ع) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان روز یکشنبه 9 آبان‌ماه در محل سالن مطالعه مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک همدان برگزار شد. این جلسه به‌مناسبت فرا رسیدن هفته پدافند غیر عامل بود.

در این جلسه که با حضور معاون فرهنگی، کارشناسان و تعدادی از مربیان مراکز برگزار شد، سرهنگ‌پاسدار امین سماواتی، کارشناس معاونت فناوری و اطلاعات و ارتباطات سپاه انصارالحسین (ع) به بیان مطالبی پیرامون این مناسبت پرداخت.

‏سرهنگ سماواتی با تبریک فرا رسیدن هفته پدافند غیر عامل، به اهمیت آن در این برهه از زمان اشاره و با بیان دو آیه از کلام وحی، به سخن مقام معظم رهبری مدظله‌العالی استناد کرد: «پدافند غیر عامل یک اصل است برای همیشه و نباید به هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود».

این مقام مسئول پدافند غیر عامل را کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیر نظامی، فنی و مدیریتی معنا کرد و گفت: اقدامات پدافند غیر عامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابه‌جایی، فریب، مکان‌یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفا، ماکت فریبنده و سازه‌های امن است و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیر نظامی، فنی و مدیریتی پیاده می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به فضای سایبری اشاره کرد و تهدیدهای این فضا را برای حاضران تشریح و بیشترین عوامل تأثیرگذار در تهدیدات سایبری را بیان کرد و عدم آگاهی و دانش کافی کاربران را مهم‌ترین خطر آن برشمرد.

در ادامه دو کلیپ مربوط به خطر فضاها و شبکه‌های مجازی پخش شد و حاضران سؤال‌های خود را در این زمینه بیان کردند.

لازم به ذکر است این جلسه نخستین گردهمایی اعضای خواهران و برادران حلقه‌ صالحین پایگاه حضرت سیدالشهدا کانون در سال 1400 بود که به‌طور مشترک برگزار شد.

شناسه خبر 47787