شناسه خبر:47795
1400/8/11 10:34:36

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان اظهار کرد: 81 طرح در حوزه بهداشت و درمان استان با اعتبار 370 میلیارد تومان طی دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

«فریبرز نیاستی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 70 هزار و 343 متر مربع به فضای بهداشت و درمان استان همدان اضافه شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی کارهای بزرگی از سال 93 (سرآغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت) تاکنون انجام گرفته و از 375 پروژه تعریف‌شده، تا به امروز حدود 335 طرح به بهره‌برداری رسیده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان اضافه کرد: هم‌اینک 42 پروژه فعال در این استان وجود دارد که تاکنون 217 میلیارد تومان دانشگاه علوم پزشکی و 64 میلیارد تومان خیران برای این طرح‌ها هزینه کرده‌اند.

نیاستی بیان کرد: بیمارستان 274 تختخوابی اکباتان تا اسفندماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و این بیمارستان امکان و ظرفیت افزایش تا 330 تخت را نیز دارد؛ همچنین تاکنون برای این طرح 150 میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل آن نیازمند 100 میلیارد تومان دیگر است.

وی توضیح داد: این طرح پیش از این توسط وزارت راه و شهرسازی اجرایی می‌شد که از سال 98 به شرکت مادرتخصصی زیر مجموعه وزارت بهداشت محول شد و هم‌اینک این طرح با 28 هزار متر مربع مساحت، 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان درباره توسعه بیمارستان فاطمیه همدان نیز گفت: ابتدا طرح توسعه این بیمارستان در فضای 800 متری تعریف شده بود که به بیمارستان مجزا 6 هزار متر مربعی با 80 تخت توسعه یافت.

نیاستی ادامه داد: برای این طرح با 90 درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون 30 میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل آن نیازمند 50 میلیارد تومان است که امید می‌رود تا پایان سال یا سه ماه نخست سال 1401، به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه تورم هزینه‌های بخش درمان را کمرشکن کرده است، گفت: عملیات ساخت بیمارستان یک‌هزار تختخوابی شهر همدان نیز درصورت تأمین زمین مورد نیاز به‌زودی آغاز می‌شود که دست کم بهره‌برداری از آن 15 سال طول می‌کشد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان بیان کرد: فاز یک مرکز جامع سرطان شهر همدان بهره‌برداری شده و از هفته گذشته پذیرش بیماران صورت گرفت و از فاز دوم آن نیز به وسعت 18 هزار متر مربع و پیشرفت 45 درصدی تا یک سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

نیاستی ادامه داد: به دنبال ساخت ساختمانی در محوطه دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و انتقال معاونت درمان به این محل، مکان سابق معاونت درمان در چهارراه خواجه‌رشید به‌عنوان خوابگاه دانشجویی درنظر گرفته شد که با تجهیز آن دانشجویان در این ساختمان مستقر می‌شوند.

وی یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا را به‌روز کردن کارانه کارکنان دانست و گفت: پیش‌تر کارانه پرستاران با 10 ماه و پزشکان با یک سال تأخیر پرداخت می‌شد، اما هم‌اینک کارانه کارکنان تا ماه‌های مرداد و شهریور سال 1400 پرداخت شده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان تأکید کرد: هم‌اینک استان همدان به قطب پزشکی کشور تبدیل شده و اجرای طرح‌های زیرساختی در ماندگاری پزشکان تأثیر مثبت داشته است.

نیاستی اضافه کرد: شمار تخت‌های دیالیز این استان به 90 مورد می‌رسید که در دو سال گذشته 107 دستگاه دیالیز جدید خریداری و در بیمارستان‌ها نصب شد و این اقدام از عزیمت بیماران ساکن در شهرستان‌ها به مرکز استان جلوگیری کرد.

شناسه خبر 47795