شناسه خبر:480
1397/6/23 12:15:31

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس گفت: موسسات قرآنی در طول این چند سال زیاد شده است، ارزش‌ها تقویت شده است، جوانان شهادت‌طلب زیاد شده‌اند، اما اقتصاد حاکم لیبرالی ارزش‌ها را هدف قرار داده و سعی در کمرنگ کردن آنها دارد.
 

حمیدرضا حاجی‌بابایی در دیدار با اعضای اتحادیه موسسات قرآنی استان همدان با بیان اینکه گاهی اوقات خود ما علت توقف فعالیت‌های قرآنی می‌شویم، اظهار کرد: باید کمک کنیم تا افراد قرآنی مسئولیت بگیرند، یعنی باید رئیس جمهور قرآنی، نماینده قرآنی و استاندار قرآنی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما پذیرفته‌ایم حفظ نظام اوجب واجبات است و باید نظامی داشته باشیم که زمینه اجرای دستورات قرآنی باشد، ولی مشکل اینجاست که از قرآن برای حفظ حاکمیت استفاده نمی‌کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: در زمان مسئولیت بنده در وزارت آموزش و پرورش 5 هزار معلم قرآن استخدام کردیم و 10 هزار مدرسه قرآنی ایجاد شد چراکه هدف ما انس با قرآن و ایجاد روح قرآنی در مدارس بود اما همه اینها حذف شد.

وی گفت: اگر زیرساخت سیاسی کشور قرآنی نباشد، زمینه انجام فعالیت قرآنی نیز مهیا نخواهد بود، اینکه جدای جامعه و مردم در گوشه‌ای، فعالیت قرآنی داشته باشیم و جدای از مردم و جامعه باشیم نه درست است و نه کارساز.

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه باید برنامه‌های قرآنی را در جامعه بارانی کنیم، افزود: برنامه‌ریزی کرده بودیم با ایجاد شبکه داخلی، در شبکه مدارس و ساعات صبحگاهی در کل کشور به مدت کوتاهی قرائت قرآن به صورت منسجم پخش شود.

وی با بیان اینکه برنامه ما این بود که به ازای هر 2 هزار و 800 نفر یک معلم قرآنی داشته باشیم، اضافه کرد: مطمئن باشید هر زمان متضرر شدیم به خاطر فاصله گرفتن با قرآن بوده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در ادامه سخنانش افزود: ایجاد اقتصاد لیبرالی در کشور و بروز این همه مشکلات، در نتیجه فاصله با قرآن و اقتصاد قرآنی است.

وی افزود: موسسات قرآنی در طول این چند سال افزایش یافته و ارزش‌ها تقویت شده است، جوانان شهادت‌طلب هم زیاد شده‌اند، اما اقتصاد حاکم لیبرالی ارزش‌ها را هدف قرار داده و به دنبال کمرنگ کردن آنهاست.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه باید تلاش کنیم مدارس قرآنی احیا شوند، گفت: آدرس غلطی که وزیر سابق آموزش و پرورش برای نیروهای مازاد داد، بحران کنونی نیروی انسانی را ایجاد کرد، حذف گسترده معاونت‌های مدارس آسیب‌زاست چراکه معاونان مدارس نقش تربیتی دارند.

 

منبع:فارس

شناسه خبر 480