شناسه خبر:48001
1400/8/16 09:12:09

سپهرغرب، گروه خبر: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اعلام اینکه دو مجموعه هتل‌بیمارستان در آینده نزدیک به حوزه سلامت این استان اضافه می‌شود، گفت: با بهبود شرایط و ارائه خدمات ویژه درمانی به گردشگران، شهر کرمانشاه به قطب توریست سلامت در منطقه تبدیل می‌شود.

«علی صابر» روز شنبه در جلسه بررسی شرایط ورود گردشگران خارجی به استان که با حضور نماینده استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و دفاتر خدمات مسافرتی برگزار شد، افزود: با توجه به دستورالعمل اخیر ستاد کرونای کشور برای مجوز ورود گردشگران خارجی، از این پس شاهد ورود گردشگران عراقی از مرز پرویزخان به استان کرمانشاه هستیم.

وی اظهار کرد: عمده گردشگران خارجی استان کرمانشاه برای دریافت خدمات درمانی وارد کشور می‌شوند.

معاون گردشگری کرمانشاه ادامه داد: ما باید برای سامان‌دهی ورود این گردشگران جدا از شرایط سلامت‌سنجی به‌لحاظ آلودگی به ویروس کرونا، برنامه‌ریزی لازم برای معرفی توانمندی‌های درمانی استان را نیز انجام دهیم.

صابر تأکید کرد: استان کرمانشاه ازلحاظ امکانات، تجهیزات و تخصص‌های پزشکی از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است که باید برای جذب گردشگران از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی افزود: بخش عمده مسافران ورودی از عراق بلافاصله از استان خارج و راهی سایر استان‌ها می‌شوند.

معاون گردشگری استان کرمانشاه گفت: با توجه به امکانات موجود باید با شناسایی موانع امر بتوان از ظرفیت‌های بیمارستانی استان برای خدمات‌دهی به این گردشگران استفاده کرد.

وی همچنین به تأسیسات گردشگری مناسب در شهرستان قصر شیرین اشاره و ابراز کرد: اگر امکانات بیمارستانی قصر شیرین برای خدمات‌دهی به گردشگران فراهم شود، به‌لحاظ هتلینگ و اقامت امکانات گسترده‌ای در این شهر و مرز خسروی وجود دارد.

شناسه خبر 48001