شناسه خبر:48029
1400/8/16 10:28:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از ارائه آموزش‌های مهارتی به 670 نفر از معتادان بهبودیافته در استان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد اشتغال از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

«وهب مختاران» روز شنبه افزود: دوره‌های آموزش‌ مهارتی به‌منظور اشتغال‌زایی و زمینه‌سازی برای بازگشت معتادان بهبودیافته در کمپ‌های ترک اعتیاد معتادان خودمعرف (ماده 15) و در قالب معتادین متجاهر (ماده16) برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز بیش از یک‌هزار نفر از معتادان بهبودیافته آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند، ادامه داد: این آموزش‌ها در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و مهارتی را در عدم بازگشت معتادان به سمت اعتیاد و کاهش بزهکاری‌های اجتماعی مؤثر دانست و افزود: الگوساز و برشکار لباس ضخیم زنانه، تخمیر نان و تولید مخمر، پرورش‌دهنده زنبور عسل، تعمیرکار آبگرمکن دیواری، حصیرباف، سرویس و نگهداری خودرو و قلم‌زنی روی چوب، جواهرساز مهره‌ای، دکوراتور نقش برجسته و درودگری از دوره‌های مهارتی برگزارشده برای این افراد است.

مختاران ادامه داد: ارائه آموزش‌های مهارتی تخصصی و فنی به معتادان بهبودیافته زمینه راهیابی آن‌ها به بازار کار و کسب درآمد را نیز فراهم می‌کند.

شناسه خبر 48029